Empreses

MartiDerm, la dermoestètica catalana que té Àsia a la butxaca

La firma familiar de tractaments dermoestètics va entrar a la Xina el 2017 amb la venda en línia i s’hi ha situat com una de les marques que més ven del seu sector. Factura un 50% a fora

La firma va incorporar l’ús d’ampolles per a tractaments estètics

MartiDerm, la firma familiar catalana dedicada a la dermoestètica, ha convertit el sud-est asiàtic en un dels seus principals mercats. Les seves formulacions (ampolles antiedat) són cobejades pel consumidor xinès i, de fet, durant dos anys, Martiderm es va plantar com la primera marca en vendes en el Dia del Solter, una mena de Black Friday, per al gegant asiàtic. MartiDerm va optar per una implantació al mercat xinès a través de la plataforma Tmall Global, el comerç electrònic per a petites i mitjanes empreses que agrupa milers de marques i té més de 500 milions d’usuaris actius. “Fa quatre anys, les marques europees eren molt demandades en el mercat xinès. Nosaltres hi vam aterrar en un moment dolç, i l’eficàcia del nostre producte va acabar de conquerir el consumidor xinès que està en constant evolució”, explica, Montse Martí, directora general de la companyia i segona generació al capdavant.

Tot i que ara la promoció del Dia del Solter ha deixat de ser tan rellevant com fa uns anys, MartiDerm continua sent una de les primeres marques en vendes en la seva categoria.“Ara, aquest mercat va molt ràpid, es ven per molts canals: streaming, Tik-Tok, plataformes inimaginables..., i això ens obliga a estar molt al dia”, descriu Martí.

La Xina i Corea només són dos dels quaranta països on la companyia creada fa trenta anys ven. De fet, ara com ara el 50% de la seva facturació prové de l’exterior, i els plans de la firma són seguir augmentant aquest percentatge. La progressió de les vendes a l’exterior ha estat important, fa sis anys a penes venien el 8% del total de la seva facturació a l’exterior. De fet, la internacionalització és una de les dues palanques de creixement que s’ha marcat la firma catalana per continuar augmentant la facturació en dos dígits any rere any.

Per això mateix, recentment ha incorporat un nou director a l’àrea internacional per ampliar, encara més, els seus mercats. “Volem agafar més múscul al sud-est asiàtic i a l’Amèrica Llatina. En aquests països encara tenim molt trajecte per fer, i pel que fa a l’Àfrica, també hi estem a sobre”, diu la directora general.

L’altra palanca de creixement és la innovació: “Tenim un departament tècnic propi, i amb cada nou producte que traiem al mercat hi ha una innovació provada, com si fos un fàrmac”, explica Martí. Aquesta àrea que lidera la cunyada de la directora general, Elisa Sunyer, és l’altra joia de la corona de MartiDerm.

L’any 1952 Josep Martí Tor, el pare de Montse, Josep, Chief Financial Officer i Xavier Martí, al capdavant de la planta de producció, va obrir una oficina de farmàcia a la confluència dels carrers Aragó i Nàpols de Barcelona, un establiment centrat en fórmules magistrals de productes dermatològics que desenvolupava juntament amb metges dermatòlegs. “D’un d’aquests treballs van sorgir les ampolles MartiDerm que van revolucionar el sector de la dermoestètica. L’any 1989, els fills vam decidir crear una firma per comercialitzar-los a tot arreu”, diu Martí.

Una de les altres particularitat de la companyia és que manté tota la cadena de valor. Martiderm desenvolupa, produeix –a la seva planta de 10.000 m² planta de Cervelló– i distribueix els seus productes. “Aquest model ens permet tenir tot el control del producte i ens dona l’agilitat necessària”, afegeix.

marti derm

Una planta sostenible i 4.0

Des que van estrenar la nova planta de Cervelló l’any 2018, van decidir fer una aposta per una fàbrica net zero. Aleshores van implantar màquines de geotèrmia i aerotèrmia, per disminuir les emissions.

Paral·lelament, van instal·lar 60KW de plaques solars a la teulada que, ara com ara, donen el 8% de la energia de les instal·lacions, i la resta d’energia la compren verda.

Per a enguany s’han concentrat a assolir l’eficiència energètica amb l’objectiu de disminuir en un 20% el consum respecte a l’any passat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.