Freshly Cosmetics tanca el cercle amb la Freshly Factory
L’empresa ja fabrica i envasa tres productes i continuarà amb la majoria de referències en la seva nova planta
L’empresa està centrada enguany a obrir nous mercats i espais físics a l’Estat
Freshly Cosmetics ha enfilat una nova etapa estratègica, enfocada en el seu creixement, i s’ha endinsat en la fabricació i envasament dels seus productes. La Freshly Factory ha començat a funcionar enguany amb l’estrella de la marca, l’oli corporal Golden Radiance Body Oil, del qual, en cinc anys, s’han venut més d’1 milió d’unitats; el Vitamin C Concentrate Serum, i la Bloom Orchid Face Cream.
“Aquest és un gran pas estratègic per a l’empresa. És un projecte que, a més d’incrementar la nostra competitivitat, ens permetrà protegir l’R+D de les nostres formulacions, millorar la nostra sostenibilitat amb producció local i desenvolupar el teixit industrial a la Terra Alta”, assegura Miquel Antolín, cofundador i CEO de Freshly Cosmetics.
La planta de producció, de 700 m², està ubicada a Gandesa, dins del centre logístic propietat de l’empresa, de 14.000 m², que també allotja el magatzem, de 1.000 m².
La Freshly Factory, totalment automatitzada, permetrà a l’empresa internalitzar tot el procés de fabricació, envasat i etiquetatge de gran part de les vuitanta referències de productes. De moment, s’han instal·lat tres línies de producció, amb una capacitat màxima que supera els 10 milions d’envasos l’any i que arriba a rendiments de producció de fins a 45 unitats per minut.
A més de l’àrea de fabricació i envasat, en la qual estan implicats quinze professionals de diversos perfils, també s’ha instal·lat un petit laboratori de qualitat per poder supervisar les operacions i produccions.
“La nova estratègia va començar fa un any i mig, quan vam internalitzar el laboratori de formulació per aportar novetats al sector”, explica Antolín. Ara es troben en una primera fase, però esperen poder envasar “més de vint referències durant aquest segon trimestre, i el 80% a més llarg termini”, assegura.
Virtual i presencial.
“Tot i estar entre les deu companyies digitals amb més visites, la nostra facturació era molt menor que la de la resta de competidors. Això és deu al fet que no capturàvem els clients perquè només ens podien trobar si entraven al nostre web. Per això, el 2019 vam decidir obrir el canal presencial. Ara, a través de les nostres botigues físiques i dels establiments dels grans minoristes del sector de la cosmètica, connectem millor amb tots els clients”, comenta Antolín.
Freshly Cosmetics té presència física a Barcelona, amb tres botigues, l’última de les quals oberta el 10 de març al centre comercial Westfield La Maquinista; i un establiment a les ciutats de Tarragona –on va inaugurar la Freshly Store al Parc Central, el 14 d’abril–, Reus, Madrid, València, Sevilla, Granada, Gijón i Pamplona, i aviat també a La Palma. “En els pròxims dos anys, volem créixer a l’Estat espanyol amb botigues físiques i, a través del comerç electrònic, també a escala internacional”, explica.
Expansió internacional.
“Ara estem intentant entrar en els mercats llatinoamericans, però operativament són molt complexos, i alhora mirem d’abordar els mercats d’Alemanya, Suïssa, la Gran Bretanya i els Països Baixos.” Antolín confirma que segueixen estant presents en el mercat web xinès Alibaba, on van entrar el 2021, però que enguany no hi concentraran esforços.
A Gandesa hi són gairebé des que es va crear la firma. “El primer any i mig vam ser a Batea, on vaig néixer, però el 2017 ja vam traslladar-nos a Gandesa, primer a un local de lloguer i ara al nostre propi centre, construït per nosaltres.”
FRESHLY COSMETICS
La ciència i les emocions
“El Freshly Lab és una de les claus de l’èxit de l’empresa”, assegura Antolín. Hi treballen onze enginyers químics, bioquímics i biotecnòlegs, responsables de les noves creacions. “Fins ara, creàvem, però calia que laboratoris externs col·laboressin per escalar la producció. La Freshly Factory ho canvia tot.” Assegura que la marca té un enfocament híbrid: “Molt científic i alhora molt emocional”, que és allò que els permet connectar amb els clients, “perquè la ciència funciona millor amb amor”. TikTok i Instagram hi ajuden.