Economia

Noel s’alia amb una empresa xinesa per comercialitzar al mercat asiàtic

L’empresa gironina Noel Alimentació ha tancat una aliança amb Jiangsu Toword Food per comercialitzar els productes de la marca gironina al mercat xinès. Aquesta factoria està especialitzada en la producció i venda de plats deshidratats llestos per consumir i carns curades i salades. L’objectiu de l’aliança és aprofitar el coneixement del mercat local de la factoria xinesa per tal de comercialitzar els productes gironins. L’acord fixa que l’empresa gironina subministri la matèria prima i l’empresa xinesa s’encarregui de transformar-lo en el producte final. A partir d’aquí, una societat de nova creació participada en un 50% per cada una de les marques gestionarà la distribució.

La factoria garrotxina manté la seva aposta d’expansió pel mercat asiàtic i per això ha tancat una aliança amb l’empresa Jiangsu Toword Food, un soci local que ja té experiència en el sector i que permetrà obrir les portes als productes de Noel Alimentació. L’acord fixa que l’empresa gironina enviarà la matèria prima a la xinesa. Es traslladarà a una planta de 5.800 metres quadrats que està ubicada a la província de Jiangsu. Allà es faran llescats curats de xarcuteria, unes referències que han demostrat bon rendiment en altres mercats internacionals.

En el procés de producció, l’empresa xinesa conservarà les receptes originals de la marca Noel. En els últims mesos, diversos equips de la marca gironina s’han traslladat a les instal·lacions asiàtiques on es fabricaran els productes. Els treballadors han explicat com es fan els processos productius i com es garanteix el nivell de qualitat que té la companyia a tot el personal autòcton, qui s’encarregarà de fer els productes que es vendran.

Posteriorment una marca de nova creació distribuirà pel mercat xinès tota la producció. Serà una empresa amb la participació del 50% per part de Noel Alimentació i l’altre 50% per Jiangsu Toword Food. De tota manera, els productes es vendran sota la marca de Noel.

En l’actualitat, Noel està present en 66 mercats internacionals, i el seu volum de negoci pel que fa a l’exportació representa aproximadament el 50% de la facturació global del grup. Alguns dels països més importants inclouen el Regne Unit, França, Portugal o els Estats Units, entre d’altres. El mercat asiàtic, especialment la Xina, representa una gran oportunitat de creixement, ja que hi ha una demanda a l’alça de productes carnis de qualitat. En aquest sentit, l’aliança amb Jiangsu Toword permetrà millorar l’estructura operativa de Noel al país, però també donar pas a l’oportunitat de competir més eficaçment amb altres marques ja establertes.

Com a mostra tangible d’aquesta aposta internacional, Noel estarà present a la fira SIAL Shangai 2025, una de les principals cites del sector alimentari a l’Àsia. Aquesta fira, que se celebra del 19 al 21 de maig al Shanghai New International Expo Center, reuneix els principals actors internacionals de la indústria de l’alimentació i les begudes, i permetrà a Noel i a Jiangsu Toword presentar la nova aliança a la regió.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.