Economia

economia

Seat reclama ajudes a les empreses per fer front a la indústria xinesa

El president interí de Seat, Markus Haupt, ha demanat ajudes de les administracions a les empreses per “trobar un entorn de competitivitat” davant la indústria automobilística xinesa. Així ho ha exposat durant la seva intervenció al Fòrum Forbes de Barcelona, on ha afirmat que la diferència “cada vegada està sent major” i ha defensat que s’ha de fer un treball conjunt per “seguir desenvolupant talent i tecnologia”. Segons infroma l’ACN, el responsable de la firma de cotxes també ha assenyalat que els aranzels imposats per Europa a la Xina els “impacten fortament” amb el model Cupra Tavascan. D’aquesta manera, Haupt ha carregat contra la mesura, perquè els penalitza més que “altres fabricants que no són espanyols”. Per això, ha explicat que estan en converses amb la Unió Europa.

Per una altra part, ha fet èmfasi en la importància de la implantació del cotxe elèctric, perquè considera que “és la solució”. En aquest sentit, ha lamentat “la lentitud” del seu ús entre els consumidors i això està generant “dificultats” a la companyia. Haupt ha recordat que la marca “ha apostat fortament per transformar” els seus vehicles, així com els centres productius. Així, el conseller interí considera que hi ha “moltes diferències” entre comunitats autònomes i ciutats de l’Estat en temes com els punts de càrrega.

Tot i això, ha admès que l’ús generalitzat del vehicle elèctric consta, d’una banda, d’una part comunicativa i, de l’altra, de cultural. Haupt ha insistit que la “descarbonització no és una cosa voluntària, és un deure” de la ciutadania i que aquest tipus de cotxe “té molts avantatges” respecte al de combustió.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.