Aprendre a innovar
Temps i espai per pensar
El professor de Harvard Clayton Christensen argumenta que cal tenir temps per explotar (el dia a dia, els nostres productes o serveis actuals) i temps per explorar (descobrir nous escenaris de futur abans que ho facin els altres)
Una de les excuses que indefectiblement s'argumenten en contra de la innovació és la manca de temps. “Això de la innovació està molt bé, però nosaltres no tenim temps”, diuen. Hi ha la percepció que innovar és una pràctica massa complicada, que requereix persones especials i esforços gairebé infinits...
Innovar no és fàcil, però tampoc és cap cosa impossible o extremadament difícil. El primer element que cal tenir és temps. Sense temps la innovació esdevé només la idea genial d'algú, i poca cosa més. I, com sabem, innovar és molt més que tenir idees genials. Innovar vol dir sistematitzar processos creatius i convertir-los en millores de tot tipus (models de negoci, productes, etc.) que un cop posats al mercat tinguin èxit.
IDEES BOGES.
El professor de Harvard Clayton Christensen argumenta que cal tenir temps per explotar (el dia a dia, els nostres productes o serveis actuals) i temps per explorar (descobrir nous escenaris de futur abans que ho facin els altres).
TOT A L'HORA.
Quantes empreses tenen equips creatius establerts, amb llibertat per fer i desfer? I quantes organitzacions tenen una banca interna per finançar idees transgressores i convertir-les en realitats? Té la seva empresa un laboratori d'innovació? Més aviat ens trobem sovint amb empreses grises, sense color, avorrides i malaltissament rutinàries, on sortir de la norma és vist com un problema i no com una oportunitat.
ZONA D'INNOVACIÓ.
És important que les organitzacions que vulguin ser innovadores aprenguin a tenir i respectar un espai zen on les idees puguin trobar la seva oportunitat de convertir-se en realitats d'èxit.