Empreses

Emprenedors

Descomptes que generen negoci

Offerum aplega ofertes en línia en oci i restauració per a compres col·lectives

En tan sols set mesos de vida l'empresa ja disposa de 31 treballadors

De vegades les idees senzilles són les que més bé funcionen. És el cas d'Offerum, una firma que encara no ha complert un any de vida però que ja disposa d'una trentena de treballadors i preveu superar el milió d'euros de facturació aquest 2010. El secret? Haver posat a la mà del client la possibilitat d'obtenir sucosos descomptes —d'entre el 40% i el 90%—per a restaurants, teatres, cinemes o centres de salut i bellesa.

El sistema és senzill i es basa en la mateixa estratègia que fan servir les centrals de compra: com més gent interessada a comprar un determinat servei més baix és el preu que es pot aconseguir. Offerum llança ofertes cada dia a les ciutats on és present —de moment Barcelona, Madrid, València, Sevilla i Alacant, tot i que aviat també s'hi afegiran Saragossa i Bilbao— en diferents serveis i establiments. Els usuaris poden comprar un cupó per a cada oferta i si s'arriba a un número suficient de gent l'empresa garanteix el descompte pactat. “La idea va sorgir ara fa un any, quan l'altre fundador d'Offerum, Jesús Monleón, i jo havíem d'organitzar un sopar i vam pensar que com més gent fóssim més bon preu aconseguiríem”, explica l'emprenedor Vicente Arias.

RÀPID CREIXEMENT.

D'aquella idea de negoci es van fer unes primeres proves el passat mes de febrer, i gràcies a la bona resposta de la gent al març van decidir muntar l'empresa. En aquests poc més de set mesos la trajectòria d'Offerum ha estat espectacular. Avui ja supera el mig milió d'usuaris registrats, la xifra que els emprenedors esperaven assolir a finals d'any, i les previsions apunten un ràpid creixement en els propers mesos. Això vindrà en part per l'expansió de la companyia, ja que un dels objectius del 2011 és exportar el negoci a tres grans capitals europees.

Per donar cobertura a aquests plans Offerum també preveu un important augment de la plantilla en els propers mesos. De les 31 persones actuals —23 en plantilla i 8 col·laboradors externs—, Arias confia passar a les 42 abans de finalitzar l'any, tota una proesa en un moment en què tothom sembla tenir aversió a fer noves contractacions.

Arias reconeix que aquesta projecció “provoca cert vertigen”, però tant ell com l'altre soci fundador coneixen bé el sector d'internet i ja havien emprès projectes d'èxit com Emagister o Softonic, així que estan acostumats als ritmes accelerats. De fet tots dos són socis mentors de la xarxa d'inversors privats Seedrocket, especialitzada en projectes de negoci a internet, i tot just han tancat una ronda de finançament que els permetrà assumir els seus plans de creixement.

A més de l'expansió geogràfica, Offerum també explora diversificar els negocis amb els quals pacta els descomptes. Una de les opcions, explica Arias, són les botigues de moda, i de fet ja han rebut alguna oferta d'una cadena interessada. “En tot cas tenim clar que no volem ser un Privalia, nosaltres no farem mai distribució, no seria rendible”, destaca. El tèxtil, però, resulta un sector interessant per a la companyia, sobretot si es té en compte que el perfil majoritari dels usuaris registrats a Offerum és femení. “Les dones tendeixen més a la compra compulsiva”, destaca l'emprenedor.

Mentre van prenent forma tots aquests plans, la companyia ja busca noves oficines, ja que l'espai que ocupa actualment al viver d'empreses de Barcelona Activa comença a quedar-se petit. “L'objectiu és quedar-nos al 22@”, diu Arias. L'any que ve els fundadors d'Offerum preveuen multiplicar per vuit la facturació d'aquest 2010. Tota una carrera de velocitat per a una empresa de només set mesos de vida.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.