Emprenedors
Fer negoci amb l'estrès
La web Oooferton.com posa a la venda només durant un dia productes amb grans descomptes
i 6 milions al 2011
Luis Krug, d'origen austríac, va veure com amb la crisi canviava una empremta cultural molt pròpia de països del sud d'Europa, comprar barat i dir als amics que t'havia costat el doble. “Amb la crisi, cada cop estan més ben vistes les gangues i presumir per això, com fem a Àustria”, diu Krug. Oooferton.com, una web de compra per internet basada en grans ofertes, que va engegar Luis Krug fa un any i mig, està ajudant a aquest canvi cultural.
Krug no és nou en la compra electrònica. L'any 2000 va posar en marxa junt amb d'altres socis una plataforma de venda en línia que avui factura 700 milions d'euros. D'aquella trajectòria es va adonar que la venda per internet no era cap ganga per si mateixa, ja que els usuaris només compraven dos cops a l'any i havien de dedicar un pressupost molt elevat a màrqueting per despertar l'interès de nous usuaris.
El seu esperit emprenedor el va animar a buscar un model nou. Així que l'any 2008 Krug va vendre la seva participació a l'anterior companyia i va engegar una empresa pròpia. “Buscava que fos una iniciativa diferent, nova i fàcil de gestionar”, afegeix. Aquestes característiques les va trobar en una plataforma de venda en línia dels EUA que només ven un producte al dia, de tal manera que no genera tensió financera i simplifica el procés logístic.
A partir d'aquella plataforma, Krug va definir Oooferton, una pàgina web organitzada en tres categories de productes: electrònica, oci i moda, que només estan en venda un dia. La combinació dels tres aparadors els serveix per jugar estratègicament amb les ofertes. “Amb electrònica només, que era on jo tenia més experiència, els marges són molt baixos i hi ha molta agressivitat”, matisa.
La web està dissenyada de manera que incita a la compra impulsiva. Només obrir-la i veure el descompte del preu l'usuari ja ha pres gairebé la decisió de compra. A més inclou un comptador que mostra com va buidant-se l'estoc i les hores que resten perquè s'anul·li l'oferta. “Fem que el consumidor s'estressi i l'incitem a la compra impulsiva”, explica Krug.
Però hi ha uns límits en l'adquisició irracional. El fundador d'Oooferton explica que el màxim que el consumidor està disposat a gastar-se en una compra impulsiva són 45 euros, així que els productes per sobre d'aquest preu tenen menys sortida. I per contrarestar-ho Oooferton fa equilibris de preus per fer pujar la percepció del valor del més barat.
El maig del 2009 des de Cerdanyola va posar a navegar Oooferton i des del primer dia, segons explica Krug, la idea ha estat rendible. En 8 mesos van facturar 340.000 euros, aquest any esperen arribar als 2,4 milions i als 6 milions el 2011.
La fórmula de l'èxit és la següent: Oooferton compra lots de productes amb grans descomptes i els posa a la venda a la web en un parell de dies. El proveïdor bloqueja un 80% de l'estoc a casa seva i cobra en 30 dies.
L'agost del 2010, van tancar la primera ronda de finançament de 500.000 euros amb l'empresa de capital risc Active Capital Partner. “L'ampliació està destinada a créixer i invertir en màrqueting”, avança.
Fins ara Oooferton només ha fet servir les xarxes socials per donar-se a conèixer. I no ha anat malament. Té 286.000 usuaris registrats, 61.000 dels quals són altament fidelitzats i un 12% de les vendes s'efectuen via Facebook.
Tot el que surt d'Oooferton és fet a casa. Des de la plataforma tecnològica, passant per la logística i la difusió. De fet alguns dels vídeos promocionals estan gravats a la cuina de casa de Krug i la presentadora és la seva dona.