Empreses

HP crearà una àrea d'innovació tecnològica amb la universitat

El centre internacional d'R+D+i de Hewlett-Packard de Sant Cugat ha iniciat converses per sumar sinergies amb la UAB i altres empreses. La firma preveu que augmentarà la inversió un 10-15% el 2011

La companyia ha adquirit fa poc des de Barcelona tres empreses als EUA i a Israel

El centre de negocis de Hewlett-Packard Barcelona -que té un campus de sis edificis amb una superfície construïda de 39.000 m² i uns 2.300 treballadors a Sant Cugat del Vallès- ha iniciat converses amb la UAB amb l'objectiu de crear una àrea d'innovació amb aquesta universitat i amb altres petites empreses innovadores. “Es tracta d'obrir la nostra experiència en el camp de la recerca tecnològica cap a fora, per sumar sinergies amb el món universitari”, explica Santiago Morera, vicepresident i director general d'HP Barcelona.

En una fase inicial, la nova àrea d'innovació estarà formada pel centre internacional d'R+D+i d'HP situat a Sant Cugat i pel parc tecnològic de la UAB, així com per petites empreses tecnològiques, però la idea és donar entrada, també, en un futur immediat, a la Universitat Politècnica de Catalunya.

De casos de col·laboració entre empresa i universitat en aspectes d'innovació tecnològica, se'n troben arreu. Un d'aquests, per exemple, és la col·laboració entre el Barcelona Supercomputing Center (BSC-CNS) i IBM, que van crear el supercomputador MareNostrum a la capital catalana. Aquest supercomputador és el fruit d'un acord entre IBM, la UPC, la Generalitat i el govern de l'Estat; el seu desenvolupament és tota una fita científica i tècnica d'àmbit internacional.

Avui, el centre de negocis d'HP Barcelona disposa d'una superfície total de 282.800 m² i té un equip de professionals formats en un 90% en universitats i escoles de negoci. La inversió en aquestes instal·lacions han estat d'uns 30 milions d'euros.

El gran salt del centre es va produir quan la multinacional nord-americana, que té la seu a Palo Alto, Califòrnia, va decidir apostar per Catalunya la dècada dels noranta. De fet, és el 1990 quan es fa el trasllat al nou edifici actual de Sant Cugat del Vallès. Tres anys després, Barcelona es converteix en responsable mundial de la gamma d'impressores de gran format d'HP. Així, les activitats d'R+D, màrqueting i producció de la divisió de gran format passen a ser responsabilitat total del centre d'HP de Sant Cugat i es converteix també en el responsable de la fabricació per a tot Europa de la impressora HP Deskjet.

L'any 2000 HP Barcelona es converteix en un centre multinegoci, moment en què trasllada la producció a Singapur i a països de l'Est d'Europa. Així mateix, Barcelona passarà a ser un dels tres centres mundials de serveis compartits i portarà la gestió dels clients externs i interns per al sud d'Europa.

El centre d'R+D d'HP de Barcelona i el de Boeblingen d'Alemanya són els més grans d'Europa. En el cas català, cal dir que és la seu mundial de recerca i desenvolupament, màrqueting i operacions de tota la gamma d'impressores de gran format. “Hi ha més de 700 treballadors en el negoci de gran format”, afirma Santiago Morera, i afegeix: “Fins i tot hem comprat recentment, a través d'adquisicions, i sota la nostra responsabilitat, tres empreses internacionals, una als EUA i dues a Israel, per complementar el nostre procés”.

L'any passat, amb una inversió de 12 milions d'euros, es van obrir les instal·lacions del Centre Internacional d'Arts Gràfiques (CIAG), on la companyia fa les sessions de demostració per a més de 6.000 visites de professionals d'Europa, l'Orient Mitjà i l'Àfrica. La inversió per a l'activitat de Barcelona per al 2011 serà d'un 10-15% superior a les desemborsades enguany.

HP instal·larà 20 botigues en dos anys

Tot just fa quinze dies que Hewlett-Packard va obrir a Barcelona la seva primera botiga exclusiva amb col·laboració amb el seu soci Pont Reyes. De fet, aquesta serà la primera d'una xarxa de 20 establiments d'entre 80 i 100 metres quadrats que la multinacional preveu obrir a l'Estat durant els propers 24 mesos. La vicepresidenta per l'Estat espanyol, Helena Herrero, va posar com a exemple la remodelada botiga ubicada a la Gran Via barcelonina, propietat de Pont Reyes, amb el qual hi ha hagut col·laboració mútua durant 30 anys.

El grup nord-americà ha projectat un pla d'expansió d'establiments per ubicar unes 200 botigues al Vell Continent, entre les quals, les espanyoles.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.