Mourinho no crispa sol
Els bons de la Generalitat es venen com mones de Pasqua i creix la tensió entre Catalunya i Espanya per disputes de diners.
El grapat de milions que suposa el gravamen extra de l'IRPF és una propina si es compara amb els 1.450 milions d'euros que Catalunya reclama a Madrid com a avançament del pla de fons de competitivitat
En plena ressaca de diumenge de Rams i de dissabte de Passió (enguany més apassionat que mai a causa de disputes futbolístiques), la Direcció General de Política Financera tancava dilluns al migdia el termini per adquirir l'emissió de bons a dos anys. En total s'han acumulat 42.779 sol·licituds, per un import de 1.173 milions d'euros, superant la quantitat ampliada de 960 milions d'euros. La bona acollida en el mercat ha fet que finalment s'hagi de fer un prorrateig a partir de 22.000 euros demanats per inversors.
Els bons s'han convertit en un ganxo atractiu per als inversors, ja que, pel que fa a l'emissió a un any, també s'han hagut d'ampliar fins a 2.400 milions els 1.900 milions que s'havien posat al mercat inicialment.
Per la seva part, el conseller d'Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell, tornava a ser protagonista en anunciar diumenge que el govern rebaixarà durant aquesta legislatura el recàrrec de dos punts en l'IRPF autonòmic per a les rendes més altes, que havia aprovat el tripartit. La mesura beneficiaria els contribuents que percebin més de 120.000 euros anuals i es calcula que el canvi afavoriria cap a 50.000 persones, principalment directius, professionals i empresaris, i el conseller la justifica per la necessitat que aquest col·lectiu no registri el seu domicili fiscal en altres autonomies, com per exemple Madrid, on l'IRPF no és tan costós. La conselleria d'Empresa i Coneixement va matisar el mateix dia que el canvi tributari (amb el qual les arques de la Generalitat deixarien d'ingressar uns 150 milions cada any) no es farà efectiu fins que no s'acabin les actuals estretors econòmiques.
MADRID NO CEDEIX.
Amb les eleccions municipals a les portes, el tema està obrint una ferida entre el govern de Zapatero i Catalunya i fins i tot el PSC s'ha plantat i ha decidit votar diferent del PSOE al Congrés per fer-ho al costat d'un front comú de partits catalans.
LA CATIFA NO S'AIXECA.
OLOR DE BENZINA.
Els cotxes Seat, de moment, no poden navegar, però encara que poguessin fer-ho tindrien difícil trobar lloc per amarrar al port de Barcelona. El port consolida el lideratge en el turisme de creuers i l'any 2010 va rebre 2.347.976 creueristes, un 9% més que l'exercici anterior. Al llarg del 2011, el port aspira a superar aquestes xifres un 7% i preveu acollir 900 escales.