Empreses

Emprenedors

Uvinum

Un portal al servei de la cultura del vi

Uvinum combina la botiga a internet amb la generació de comunitat 2.0 al voltant d'aquesta beguda i de licors i cerveses

“Tinc una idea, us apunteu a un bombardeig?” Aquesta va ser la pregunta que Nico Bour va fer als seus amics Albert Garcia i Albert López el desembre del 2008 i la resposta no es va fer esperar gaire. La idea va entusiasmar als joves emprenedors i en poc temps deixaven les seves respectives feines per dedicar-se al 100% a tirar endavant Uvinum, un portal dedicat al món del vi.

El negoci, expliquen els socis, va sorgir de la seva afició per aquest món i de constatar, diuen, que malgrat ser un dels principals països productors encara hi ha molt per fer en la promoció de la cultura del vi. De fet, aquesta va ser la idea original, un espai on compartir valoracions i generar comunitat 2.0 al voltant d'aquest producte. Així va néixer Uvinum el desembre del 2009, però en poc temps els emprenedors van veure l'opció d'obrir-se també al comerç electrònic. “Realment al principi fugíem de la idea de botiga però el mateix desenvolupament del portal ens va anar portant cap aquí”, explica Albert Garcia. Uvinum, però, “no vol ser un portal on la gent només entri a comprar per catàleg”, destaca Bour. Aquí, l'important, diuen els emprenedors, són les recomanacions, el deixar-se aconsellar. “Volem aportar idees a aquella persona que va fins a la botiga a triar un vi per a una ocasió especial i no té clar què comprar”, diuen.

I entrant a Uvinum es pot saber molt de quasi tot el que es fa al sector ja que el portal disposa de més de 300.000 referències de tot el món -15.000 d'elles a la venda-, que inclouen des de vins molt selectes de 7.000 euros l'ampolla fins a productes molt econòmics de menys de 5 euros. I és que entre els vins més barats també s'hi troben joies si un es deixa aconsellar pels experts. És el cas, expliquen, d'un vi nou de Rueda que acaba d'aconseguir 95 punts en la llista del prestigiós Robert Parker. El preu, diuen els socis, no sempre és l'indicatiu més important.

VISIÓ INTERNACIONAL.

Uvinum ha signat acords amb empreses distribuïdores que són alhora les que assumeixen la logística dels enviaments generats per les vendes en línia. L'àrea geogràfica és tan àmplia com els orígens dels vins que hi tenen referenciats i, de fet, el portal ja disposa de versions per als Estats Units d'Amèrica, el Regne Unit, Alemanya, França i Itàlia, i ultima també el llançament de la versió catalana. “La nostra vocació ha estat ser internacionals des del primer moment”, diu Bour. I de fet el 50% de les vendes d'Uvinum s'originen en altres països.

Paral·lelament el portal ha ampliat la seva gamma de productes i al vi hi ha afegit la cervesa i els licors. “Això ens ha permès desestacionalitzar molt les vendes, perquè el 50% de les compres de vi es fan entre els mesos de desembre i gener”, expliquen. Actualment es plantegen també entrar en el segment de l'alimentació gurmet.

Amb 250.000 usuaris cada mes els socis d'Uvinum no descarten fins i tot obrir-se a d'altres sectors per continuar explorant noves àrees de negoci. L'empresa, instal·lada a Barcelona Activa, té vuit treballadors i ara fa un any, el juliol del 2010, va donar entrada a nous socis que van aportar 300.000 euros a l'empresa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.