La tecnològica CSC vol créixer traient suc de les retallades
La companyia aposta per dur al sector públic les seves solucions de maximització de costos
“Que què fem? Fem coses impressionants”. La pregunta no surt d'un espot de cerveses, sinó de la pàgina web d'una empresa establerta a Barcelona i que compta els seus darrers exercicis per èxits, avalats per quotes de creixement de dues xifres.
Es tracta de la tecnològica CSC, una multinacional que és líder mundial en serveis de tecnologies de la informació i que és present a l'Estat espanyol des de fa 20 anys. Una rara avis en el sector de les tecnologies, CSC s'ha decantat per mantenir la seu central a Barcelona en detriment de Madrid i, dirigint l'activitat des de la seva base d'operacions a la Diagonal, va tancar el passat exercici amb una facturació de 44 milions d'euros.
Amb una plantilla de 950 treballadors repartits per les oficines de Barcelona, la delegació a Madrid i el centre d'excel·lència tecnològica que té a Astúries, CSC es presenta com una empresa que ofereix solucions en l'àrea de consultoria de negocis, integració de sistemes i outsourcing (externalització i subcontractació de funcions de processos de negoci). El director general és Víctor Cuatrecasas, que manifesta: “Dins el món de les tecnologies de la informació intentem donar una oferta que va del principi al final”.
En tant que l'empresa mare és present a tot el món (amb 93.000 treballadors i una cartera de 2.500 clients que configuren la meitat de les empreses que apareixen en la llista Forbes 500), Cuatrecasas destaca: “Aquest model global és un dels punts forts. I podem treballar de forma transversal perquè les maneres de treball que, per exemple, tenim en els centres de l'Índia són igual que les metodologies de treball que desenvolupem aquí, i això permet que ens puguem traspassar treballs”. “Si donem qualitat no és perquè en sapiguem molt i punt, sinó perquè tenim maneres molt provades de treballar”, remarca.
No obstant això, i com que cada casa és un món, CSC fila prim en el diagnòstic per acotar les necessitats de cada contractant: “Nosaltres evolucionem amb el client. Veiem les necessitats que té i provem de satisfer-les però no només en aquell punt inicial, sinó també buscant solucions per quan les necessitats varien”.
CSC va tenir el 2010 un creixement del 19% i preveu per a aquest exercici un altre salt de més del 10%. La bonança que respira la companyia en un clima de tempesta generalitzada no és circumstancial: “En sis anys la nostra plantilla s'ha triplicat”, diu el director general.
L'aposta per mantenir el creixement no deixa de ser xocant: “Volem intensificar relacions amb el sector públic”. Ara que parlar d'administració pública és sinònim de retallada, Cuatrecasas creu que CSC pot treure el màxim partit a la seva competitivitat: “Vénen temps molt complicats per al sector públic i això, pel que fa a empresa, es tradueix en temps molt interessants perquè vol dir que és un sector amb una necessitat enorme de millora”. Presenta l'equació de poca inversió i màxim benefici com un dels baluards de les solucions que pot oferir la companyia i admet que “aquests són temps en què les inversions no es fan pensant en un retorn a mitjà termini sinó que permetin un retorn el mateix any”. Assegura que el gran canvi que ha portat la crisi ha estat la utilització d'eines que espremen aquesta capacitat de treballar ajustant costos.
Facturació
44 M€
Treballadors
950
Any de fundació
1991