El portal de venda Solostocks retira el 7,8% dels productes perquè són falsos
El portal de venda per internet Solostocks.com ha retirat en un any 8.552 productes i serveis del seu web en considerar que es tractava d'articles de “procedència dubtosa”. Segons dades facilitades per l'empresa, es tracta del 7,8% del total de productes que ofereix aquest canal, que és líder en la distribució majorista per internet a l'Estat espanyol. Solostocks.com argumenta que “la detecció del frau és també una responsabilitat per a les empreses que participen en la distribució d'aquest tipus d'articles” i reitera el seu compromís “contra la comercialització de productes que infringeixen la propietat industrial i no respecten els acords dels seus fabricants”.
Solostocks.com va ser creat l'any 1999 pel grup català Intercom (el mateix d'on han sortit portals com ara Infojobs) i és present en 12 països. Bàsicament és una eina que serveix de canal de venda per a empreses, majoristes i distribuïdors (a l'Estat espanyol l'usen més de 50.900 empreses) i és per aquest motiu que troba clau detectar els articles fraudulents perquè “afecten el consumidor, que no disfruta de la qualitat i les garanties del producte, i també la credibilitat del canal de venda”.
Del total de productes retirats, la majoria són articles propis del segment de moda i calçat (un 15%), mentre que la resta es reparteixen en sectors com ara l'alimentació (9%), el mobiliari (7%), els articles de regal (6%) i la perfumeria (6%).
Fonts de l'empresa comenten que en molts casos el comprador pensa que l'article que ha trobat per internet és més barat que el que troba en els prestatges del comerç tradicional a causa de la llei de l'oferta i la demanda (més agressiva encara a internet) o pel fet que es tracta d'una peça descatalogada o en estoc. Manté l'empresa que això és així en molts casos però també hi ha altres situacions, i aquestes són les que s'han de perseguir, en què l'oferta és possible perquè aquell article és fals o bé procedeix d'alguna via il·lícita (robatori o producció paral·lela aliena als canals de distribució regulars).
El COMERÇ ELECTRÒNIC, A L'ALÇA.
Segons dades de la CMT, el volum total de facturació del comerç electrònic va arribar, el tercer trimestre del 2011, a 2.421,8 milions d'euros, un 27,4% més que en el mateix període del 2010.
El registre és un nou màxim històric i consolida una manera de comprar que acumula deu trimestres seguits de creixement. A més, hi ha una altra dada que indica una creixent confiança en l'e-comerç, i és que no només creix la facturació, sinó també el volum de transaccions fetes: 32,6 milions d'operacions, un 34,7% més que un any abans.