Rittal es vol dedicar al mercat de les telecomunicacions
El distribuïdor de mobiliari per a instal·lacions elèctriques i electròniques vol compensar la pèrdua dels clients industrials
A Rittal, fabricants de caixes i armaris per a instal·lacions elèctriques, d'electrònica i de les TIC, pensen que ha arribat el moment de donar un tomb decisiu a la seva estratègia comercial de futur. Han decidit focalitzar els seus esforços a la veta del mercat de telecomunicacions, en què oferiran projectes a mida a centres de producció de dades.
Com explica el gerent de la filial sabadellenca de la multinacional alemanya, Manuel Jiménez, “ha arribat el moment d'intensificar les accions que es focalitzen al client, en lloc de buscar un mercat massiu”. La divisió de telecomunicacions, que darrerament ja suposava un significatiu 20% en el volum de facturació de l'empresa en el mercat espanyol, des de feia temps es pensava que havia de ser una sortida important per al futur comercial de l'empresa i, de fet, ja feia un cert temps que en el si de l'empresa de Sabadell, membre del Centre Metal·lúrgic, s'estava formant un equip que pogués assumir la responsabilitat de donar viabilitat a la proposta nova de l'empresa. En aquest segment, Rittel s'adreçarà a un client final, però en col·laboració amb enginyeries i instal·ladors. Val a dir que l'empresa, amb els anys, ha consolidat un catàleg immens que cada any genera més de 600 possibilitats noves de producte, per a tota mena de sectors: automoció, gestió de l'aigua, instal·lacions higièniques, enginyeria mèdica, solucions per a la indústria de béns d'equip, tecnologia aeroportuària, tecnologia marítima, tecnologia per al ferrocarril, tecnologia per a túnels, control de tràfic, etc... El seu lideratge mundial en mobiliari industrials l'ha aconseguit per la seva capacitat de fabricar producte en sèrie acabats. Així mateix, el mercat li reconeix una capacitat d'innovació que mai no defalleix. Com recorda Jiménez, “el 2006, quan vam fer el llançament d'equips de refrigeració amb aigua, tothom deia que estàvem bojos, i ara tots els nostres competidors els han incorporat”. Val a dir que en la refrigeració per a armaris de distribució, la companyia ha aconseguit fites com reduir el consum d'energia fins a un 70%.
Tot i el context tan desfavorable al creixement, Rittal va aconseguir, al tancament de l'any passat, un volum de negoci de 27 milions d'euros i també superar un 11% els resultats de l'any anterior. La firma, que entre els anys 2005 i 2008 havia marcat una trajectòria de creixement exponencial amb una progressió del 60%, va notar com tothom l'ensulsiada de la carisi el 2009, amb una caiguda del 30%. L'any passat, el redreçament va venir gràcies a “el món industrial, fonamentalment dels nostres clients amb vocació exportadora, els únics que els resta embranzida”, com diu Jiménez. Val a dir, però, que en els mesos del 2010, hi ha una constatació que és prou preocupant, que fa constar Jiménez: “el sector exportador espanyol també davalla, a causa de la crisi a Europa.”
Facturació
27 M€
Treballadors
60
Any de fundació
1998