Empreses

Sargom

Pepa Paper reneix i preveu obrir nou botigues en dos anys

Sargom ha comprat la marca de papereria, que estava en concurs, i s'ha començat a expandir amb una franquícia a Santander

L'empresa pensa en Tarragona, València, Madrid i el nord de l'Estat per créixer

Diuen que la crisi genera oportunitats i que s'han de saber aprofitar. És el que van fer els dos socis de l'empresa catalana de papereria Sargom, Carlos López i Xavier López-Balcells quan van decidir rescatar la cadena Pepa Paper, que havia presentat un concurs de creditors, i la van rellançar. Això va passar al 2010 i aquest any han començat l'expansió de la marca amb l'obertura d'una franquícia a Santander al mes d'abril. Només ha estat la primera d'un total de nou de previstes entre aquest any i el 2013, la majoria de les quals seran al nord de l'Estat espanyol –tot i que encara falten ciutats per decidir– i també alguna altra a Catalunya i al País Valencià.

Pepa Paper és una cadena de papereries de disseny, amb producció pròpia en un taller i venda a les seves botigues. Aquest posicionament, que ja tenia la marca abans que Sargom l'adquirís i que aquesta empresa ha mantingut, ha fet que hagi optat per un creixement lent i sostenible. “Produïm a nivell de taller, no fabril. Així podem controlar millor la producció i apostar més pel disseny, amb col·leccions curtes. És el concepte de dissenyador de moda”, explica Carlos López, soci i director d'operacions de la firma. No volen obrir més botigues de les que puguin servir des del seu taller de Barcelona. “Hem volgut centrar-nos en el retail i anar cap al valor afegit”, hi afegeix Carlos López.

El gruix, al 2013.

Actualment Pepa Paper té tres botigues pròpies a la capital catalana i la franquícia de Santander. El seu pla de negoci inclou una altra obertura al 2012, i la resta, al 2013. “Aquest any ens agradaria obrir-ne una altra. Estem fent un procés de maduració, i dura uns sis mesos”, explica López. Aquest procés consisteix a buscar ciutats idònies per al negoci, bons locals i emprenedors que vulguin obrir una franquícia. Un cop acabi la maduració, les obertures de botigues s'acceleraran. “Ara comencem a ser presents al món de les franquícies, que ens arribin contactes. L'important no és obrir per obrir, sinó obrir de manera rendible”. Obrir una franquícia de Pepa Paper pot costar prop de 100.000 euros, que s'amortitzen entre el tercer i el quart any.

L'empresa s'ha fixat en el nord de l'Estat perquè creuen que és on pot encaixar millor el model de negoci de Pepa Paper. La Corunya, Oviedo, Bilbao i Pamplona són les ciutats de la zona on volen aterrar. També volen tornar a tenir botiga a Madrid, al País Valencià i obrir una quarta botiga a Catalunya, concretament a Tarragona. Tot i la crisi, creuen que és un bon moment per a l'expansió: “Volem obrir ja perquè hi ha bons locals disponibles”, hi afegeix el soci de Sargom.

Pepa Paper és una marca de l'empresa Sargom, que també té la línia de papereries Oh!ffice. En total, tenen 12 botigues a Catalunya i al País Valencià. El grup té 27 treballadors, 11 dels quals són de Pepa Paper.
Facturació
3 M€
Treballadors
27
Botigues
12

“És un projecte molt d'aquí”

“Hem rescatat un projecte que era molt d'aquí i l'estem projectant”, explica Carlos López. Pepa Paper va néixer el 1979 i va arribar a tenir cinc botigues –una de les quals, a Madrid–. La firma també es va expandir a l'engròs: servia cap a 25 botigues i produïa en una fàbrica. Ara a Sargom volen anar a poc a poc i han tornat a practicar el concepte de disseny i de taller.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.