Sargom
Pepa Paper reneix i preveu obrir nou botigues en dos anys
Sargom ha comprat la marca de papereria, que estava en concurs, i s'ha començat a expandir amb una franquícia a Santander
Diuen que la crisi genera oportunitats i que s'han de saber aprofitar. És el que van fer els dos socis de l'empresa catalana de papereria Sargom, Carlos López i Xavier López-Balcells quan van decidir rescatar la cadena Pepa Paper, que havia presentat un concurs de creditors, i la van rellançar. Això va passar al 2010 i aquest any han començat l'expansió de la marca amb l'obertura d'una franquícia a Santander al mes d'abril. Només ha estat la primera d'un total de nou de previstes entre aquest any i el 2013, la majoria de les quals seran al nord de l'Estat espanyol –tot i que encara falten ciutats per decidir– i també alguna altra a Catalunya i al País Valencià.
Pepa Paper és una cadena de papereries de disseny, amb producció pròpia en un taller i venda a les seves botigues. Aquest posicionament, que ja tenia la marca abans que Sargom l'adquirís i que aquesta empresa ha mantingut, ha fet que hagi optat per un creixement lent i sostenible. “Produïm a nivell de taller, no fabril. Així podem controlar millor la producció i apostar més pel disseny, amb col·leccions curtes. És el concepte de dissenyador de moda”, explica Carlos López, soci i director d'operacions de la firma. No volen obrir més botigues de les que puguin servir des del seu taller de Barcelona. “Hem volgut centrar-nos en el retail i anar cap al valor afegit”, hi afegeix Carlos López.
El gruix, al 2013.
L'empresa s'ha fixat en el nord de l'Estat perquè creuen que és on pot encaixar millor el model de negoci de Pepa Paper. La Corunya, Oviedo, Bilbao i Pamplona són les ciutats de la zona on volen aterrar. També volen tornar a tenir botiga a Madrid, al País Valencià i obrir una quarta botiga a Catalunya, concretament a Tarragona. Tot i la crisi, creuen que és un bon moment per a l'expansió: “Volem obrir ja perquè hi ha bons locals disponibles”, hi afegeix el soci de Sargom.
“És un projecte molt d'aquí”
“Hem rescatat un projecte que era molt d'aquí i l'estem projectant”, explica Carlos López. Pepa Paper va néixer el 1979 i va arribar a tenir cinc botigues –una de les quals, a Madrid–. La firma també es va expandir a l'engròs: servia cap a 25 botigues i produïa en una fàbrica. Ara a Sargom volen anar a poc a poc i han tornat a practicar el concepte de disseny i de taller.