Eines

DANI GÀMEZ

AUTOR DEL LLIBRE ‘TWITTER'

“Twitter i Facebook són una moda, però les xarxes socials no”

He aconseguit les dues darreres feines a través de dos missatges directes a Twitter

Twitter és una eina útil per a la pime?

Les xarxes socials són eines de comunicació molt potents i com a tal han de ser tingudes en compte per les pimes. Dic això perquè hi ha la idea generalitzada que és quelcom de fàcil, com una joguina, per això hi ha empreses que s'hi aboquen sense donar-hi gaire importància. Acaben deixant la gestió del perfil de Twitter en mans del darrer treballador que ha arribat i les conseqüències poden ser desastroses. És un error en el qual estan caient les empreses grans, i amb més motiu cal advertir-ne les pimes.
Conseqüències desastroses?

La multinacional Nestlé va tenir una crisi molt potent perquè, responent al tuit d'un client sobre un producte que suposadament anava en contra del medi ambient, el community manager de la marca va respondre amb un exabrupte. El gest va provocar una allau de queixes i comentaris negatius a la xarxa. Per tant hem de tenir molt clar que les xarxes socials necessiten una estratègia molt ben pensada i tramada. Hem de saber els nostres objectius igual que amb els mitjans tradicionals. Per tant, les pimes han de pensar que no estan davant d'una joguina, sinó que tot el potencial que té de bo per poder apropar-nos al client, per obrir vies de negoci o per construir la marca, es pot girar en contra i generar seriosos problemes de reputació.
No tenir presència a Twitter és una opció?

Ho pot ser. De fet hi ha empreses que no tenen aquesta necessitat perquè el seu públic no està a la xarxa. En tot cas això ens ho ha de dir la nostra estratègia comunicativa: on està el nostre públic i on podem contactar amb ell.
Les xarxes socials tenen recorregut? Twitter és una moda?

Que Facebook o Twitter com a marca són una moda, és evident. Però també és evident la gent necessita estar en contacte amb altres persones, sentir-se part d'un col·lectiu i participar i dir la seva sobre un producte o una informació, sobretot quan alguna cosa no li agrada, que aleshores es mobilitza molt més. En aquest sentit, les xarxes socials, es diguin Facebook, Twitter o com es diguin, han vingut per quedar-se, i les empreses ho han de saber.
Un dels col·lectius més actius al Twitter és el dels professionals, per què?

Twitter és una eina molt útil per treballar la reputació, no sols la corporativa, sinó també la personal. Tuitejant i retuitejant missatges, si aconsegueixes seguidors, et guanyes una certa popularitat en funció de la qualitat dels teus missatges i de la intensitat de l'activitat. És una inversió de temps, però al final pots recollir-ne els beneficis. Jo he aconseguit les dues darreres feines a través de dos missatges directes de Twitter.
Twitter per trobar feina?

Hi ha responsables de recursos humans que observen la xarxa a la recerca de bons professionals. Quan apareix un possible candidat, demanen l'opinió a experts contrastats.
Però sempre es pot construir una imatge que no es correspongui amb la realitat. Com es pot destriar el gra de la palla?

Les xarxes socials poden fer brillar el talent i una persona que treballa la seva comunicació pot aconseguir un estatus a la xarxa. També hi ha falsos líders, persones que fingeixen un coneixement que no tenen. Però a internet a la llarga tot s'acaba sabent.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.