De necessitat a empresa
Núria Martell crea la marca Kiwisac, de bosses i complements per a mares i fills
“Sempre havia volgut crear la meva pròpia empresa i l'arribada de la meva filla Andrea m'hi va acabar de portar.” Aquest és l'inici de Kiwisac, una nova societat constituïda i formada per la Núria Martell que, a través de les necessitats i mancances detectades en la seva aventura com a mare, ha arribat a fer-se un petit forat en el mercat dels complements i les bosses per a mares, pares i fills.
La Núria tenia una llarga experiència en el món de la importació. Treballava en una empresa de bosses de viatge i amb contactes a tot el món i especialment a la Xina.
Al 2004 va decidir crear Kiwisac, va fer un pla d'empresa, va elaborar els comptes i estudis de mercat i es va llançar a l'aventura. Quatre anys més tard neix oficialment l'empresa i actualment ja comença a ser coneguda a les botigues d'infants i de puericultura de diversos països.
La Núria Martell explicava que “les empreses que fabriquen cotxets no pensaven en les bosses que porten perquè són un complement i les que es feien no es podien utilitzar com a bossa de mà sense cotxet”. Si n'hi havia, eren molt cares i només es trobaven als Estats Units, afegia l'emprenedora.
Per això va començar a dissenyar bosses “que siguin pràctiques per dur les coses dels infants, adaptables als cotxets i que després també es puguin dur pel carrer”.
La directora i propietària de Kiwisac reconeixia que ara, amb la crisi, han sorgit més iniciatives al mercat i l'oferta s'ha diversificat molt més en relació als seus inicis, quan la seva idea va ser molt pionera i singular.
Ella mateixa fa els dissenys: vius, amb colors, moderns, pràctics i amb materials adaptats a les necessitats de cada article que promou. Després n'encarrega la fabricació a la Xina i importa els seu catàleg de productes als punts de venda on ja té distribució i clients.
I és que, en pocs anys, Kiwisac ja disposa d'una desena de comercials repartits per tot l'Estat i distribuïdors a Portugal, l'àrea del Benelux i també a Itàlia. Ara negocia entrar a l'Amèrica Llatina. Els seus principals clients són les botigues de puericultura i també treballa per poder vendre per internet, on ja té exposat el seu catàleg. Recordava que al principi era ella mateixa qui anava a vendre a les botigues i com es va sorprendre de l'acceptació, perquè el seu primer encàrrec de 300 bosses es va esgotar en poc temps.
“La gent busca que la bossa o els complements siguin pràctics, però també que incorporin disseny i originalitat”, explica la Núria Martell.
Ara ja el catàleg inclou, a més de les bosses de mà, tot tipus d'articles com bosses per dur el berenar, pitets, mocadors de coll que serveixen per netejar baves, motxilles, portadocuments, sacs, portaxumets, canviadors, necessers o bossetes per a biberons. I tot plegat amb dissenys moderns i divertits per als infants, com la darrera col·lecció de pirates.
L'emprenedora argumentava que “no he inventat res, però sí que oferim, amb dissenys bonics i originals, una sèrie d'articles que cobreixen unes necessitats i que jo mateixa he detectat tenint cura de la meva filla”.
Durant els inicis, la Núria va poder comptar amb el suport del Centre Europeu d'Empreses i Innovació (CEEI) de Lleida, però ara ja disposa del seu propi local. A més, també col·labora en activitats de l'Associació de Famílies Adoptants a Xina.