Barça

Valdès, fins el final

Tito Vilanova demana al barcelonisme que ajudi Víctor Valdés en el temps que li queda al club, i considera que es mereix un bon comiat

L'entrenador blaugrana no va saber fins dijous que el seu porter titular no vol renovar

A un quart de cinc de la tarda, tres quarts més tard del previst, segurament perquè la trobada que va mantenir amb Víctor Valdés es va allargar més del compte, Tito Vilanova va aparèixer a la sala de premsa de la ciutat esportiva . El retard era comprensible, tenint en compte que el porter del Barça va comunicar dijous passat que no vol renovar el contracte. “He parlat amb ell”, va confirmar el tècnic blaugrana abans de deixar clar que no faria pública la conversa. Tito també va reconèixer que s'havia assabentat de la notícia dijous –“després de la reunió, l'Andoni em va trucar i m'ho va explicar”– i va demanar respecte pel jugador –“M'agradaria que es respectés la seva decisió”–.

Comprensió

“Tothom és lliure de treballar on vulgui. De vegades pensem que Barcelona és una ciutat estupenda, que el Barça és el millor club del món, però tots tenim dret a jugar en altres llocs i conèixer altres cultures”, va explicar l'entrenador del FC Barcelona, repetint els arguments que Valdés havia donat el 3 de gener passat en una roda de premsa, quan va insinuar per primer cop que podria marxar. Vilanova va assegurar, d'altra banda, que els seus plans no quedarien afectats per la decisió del porter. “No dubto de la seva professionalitat i que mentre estigui amb nosaltres ens ajudarà. En els últims mesos l'he vist content i feliç. No crec que estigui a disgust amb nosaltres, al contrari”, va assenyalar.

“No ha dit que vulgui marxar, ha dit que no renovarà el contracte”, va repetir Tito Vilanova en diferents moments. Assenyat i sense artificis, com és habitual, va voler relativitzar la notícia i va subratllar la necessitat de donar suport al porter: “Tot el temps que estigui amb nosaltres hem d'ajudar-lo, com ell ens ajudarà a nosaltres”; “Seria bo que tingués una bona sortida del club. S'ho mereix, per tot el que ha donat en aquests anys”; “La gent ha de valorar el que ha fet Valdés pel Barça. Si s'han guanyat quatre Champions, ha estat molt important en tres”.

Zubizarreta

El director esportiu del FC Barcelona, Andoni Zubizarreta va confirmar la seqüència dels fets de dijous a la tarda, quan va trobar-se amb el representant i el pare de Víctor Valdés, Ginés Carvajal i José Manuel Valdés, a la ciutat esportiva: “Teníem la primera reunió per iniciar el procés de renovació del contracte d'en Víctor. En començar la trobada els vam fer saber l'interès del club per prorrogar aquest contracte, valorant que és un porter d'un altíssim nivell. Però abans que els féssim saber la nostra proposta, el seu representant ens va dir que la decisió estava presa, meditada i que Valdés no continuaria a partir del 30 de juny del 2014. Era una decisió irrevocable.” Tal com va fer Tito Vilanova una estona després, Zubizarreta va demanar que es respectés la decisió del jugador i que se li donés suport.

En la segona volta, igual, començant avui a Anoeta

Després de tancar fa una setmana, a La Rosaleda contra el Màlaga (1-3), la millor primera volta de tota la història de la lliga, amb 55 punts de 57 possibles, el FC Barcelona afronta aquesta tarda a Anoeta el primer partit del segon tram de la competició. L'objectiu, allargar l'hegemonia en la lliga i mirar d'encadenar la tretzena victòria consecutiva –l'equip està a quatre partits d'igualar els 16 triomfs seguits del Barça de fa dos anys– i, alhora, intentar sumar també l'onzena victòria seguida a domicili –superaria la ratxa del Barça del curs 2010/11 i la del Madrid de la temporada passada.

L'equip afronta el duel encara amb el record en la memòria del contundent 5-1 que el conjunt blaugrana va endossar a la Real Sociedad el dia del debut al Camp Nou fa tot just cinc mesos, en una absoluta exhibició que va significar la millor carta de presentació possible de Tito Vilanova i, alhora, ho farà també envoltat d'un ambient enrarit. De fet, les circumstàncies de les últimes hores han fet que el partit d'avui contra l'equip de Philippe Montanier hagi passat d'alguna manera a un segon terme. Amb l'Atlético de Madrid, segon a 11 punts, i l'etern rival, ensorrat a 18, el Barça es podria permetre una ensopegada, però no vol donar cap pas en fals i vol continuar manant amb autoritat. La lliga és una prioritat, ara bé, l'empat cedit dimecres contra el Màlaga (2-2) en l'anada dels quarts de final de la copa fa estar també amb un ull posat al partit de dijous en territori andalús. Vilanova tornarà a fer ús de les rotacions i es preveuen força novetats respecte a l'onze del partit de copa de dimecres passat. El tècnic empordanès ha convocat vint jugadors, entre els quals no hi ha Villa, que continua amb molèsties al bíceps femoral. Valdés tornarà sota els pals després del sotrac per l'anunci que no renovarà pel Barça.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.