Emprenedors

Caixa forta de butxaca

Lockbox és una cartera dissenyada especialment per fer activitats a l'aire lliure

Tenim un potencial que encara no hem acabat d'explotar i hi estem treballant

“Si no existeix, per què no ho creem?”. Aquesta pregunta es troba en la gènesi de Lockbox, una cartera dissenyada perquè els practicants d'activitats a l'aire lliure puguin portar de forma segura diners i documents. Eduard Aguilera i Sergi Moreno són els dos emprenedors que es van decidir a materialitzar la idea, que van tenir després de comprovar que al mercat no existia cap producte com el que ells tenien al cap. Així va néixer Lockbox, una cartera de plàstic i silicona, lleugera, flexible i amb un interior estudiat per encabir tot el necessari en un espai limitat.

Aguilera i Moreno eren socis d'un altre negoci, Bicibike SCP, una empresa distribuïdora de productes per als ciclistes. Buscaven un article per incorporar al seu catàleg per donar resposta a les necessitats d'aquest col·lectiu, que en molts casos recorria a bosses de plàstic per guardar diners i documents. Així, ara fa dos anys van començar de zero, només amb la idea del producte. Van contactar amb un dissenyador industrial que els va ajudar a trobar un fabricant per als motllos de silicona, van anar al banc a buscar finançament i, amb l'aval del negoci que ja funcionava, el van aconseguir. Fruit del treball conjunt de tot un equip de persones que es van implicar en el projecte, el juny de l'any passat van posar-se a la venda els primers exemplars de Lockbox, un producte cent per cent català. Els impulsors del projecte estan molt satisfets de l'acollida. “El producte agrada molt, el més complicat és donar-lo a conèixer i poder accedir als canals de distribució perquè arribi a les botigues”, explica Eduard Aguilera. Per la seva experiència, tenen controlada la distribució en botigues especialitzades en ciclisme però, amb el temps, han anat descobrint que Lockbox és un producte amb el valor afegit del disseny que té moltes altres sortides i es pot comercialitzar en altres tipus de comerços, com botigues d'articles de viatge i papereries. Ara han començat l'aventura en papereries com ara Konema, a Barcelona, i Stein, a Girona. També han trobat un distribuïdor per a Suïssa. De fet, de Lockbox n'hi ha per tot Europa perquè les vendes directes que han fet a través del web els han portat a enviar unitats a països com ara Alemanya, Anglaterra, Bèlgica, Itàlia, Finlàndia i Àustria. “És increïble que hi hagi gent que no ha vist mai el producte i estigui disposada a comprar-lo”, explica Sergi Moreno, que afegeix que dels centenars de vendes online que han fet, no han tingut cap queixa.

Promoció exterior.

Lockbox ha sortit a promocionar-se a una fira del món de l'esport que es fa a Munic. Ho va fer de la mà de l'Indescat, el clúster català del món de l'esport. Els seus impulsors van ser l'agost passat a l'Eurobike, la fira més important del món del ciclisme, que es fa cada any a Friedrichshafen, al sud d'Alemanya. També van participar al Pop-up Design Market organitzat per Moritz el Nadal passat. D'allà va sortir la possibilitat de crear una nova línia amb tres dissenys de l'il·lustrador japonès resident a Barcelona Yoshi Sislay, que sortiran a la venda aviat. “Lockbox dóna molt de joc i també hem vist la possibilitat de comercialitzar-les com a complement de moda”, mantenen els seus creadors.

Tot i que el producte està pensat per a la pràctica d'activitats a l'aire lliure per les seves característiques, que el fan resistent a la suor i a l'aigua, i pel material flexible que no és agressiu en cas de caiguda, pot tenir molts altres usos. Té dos compartiments per a monedes, on queden encaixades dues monedes d'un euro i de dos; espai per a targetes de crèdit, títols multiviatge de transport, targetes de forfet d'esquí o del bícing, el document d'identitat; i una solapa on s'hi poden posar bitllets i on també hi cap una clau plana. Eduard Aguilera explica els avantatges de fer-la servir per al dia a dia: “Com que l'espai és limitat, no permet acumular molts papers i t'obliga a fer neteja regularment.”

Ara volen incidir en la promoció a través de les xarxes socials. “Tenim un potencial que encara no hem acabat d'explotar i hi estem treballant”, assegura Sergi Moreno. De moment, s'han fabricat 2.500 Lockbox i el 95% de la producció ja està venuda. Es pot trobar en diferents colors combinables i en tres gammes amb preus que van des dels 19,90 als 29,90 euros. Els seus creadors pensen crear-ne en diferents acabats i estan fent proves amb gravats per ampliar el ventall d'oferta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Caixa forta de butxaca

Publicat a