Actuality Carpas vol créixer en vendes als EUA i l'Aràbia Saudita
L'empresa, dedicada en un 95% al lloguer de carpes, aposta per obrir-se al comerç exterior
Tenim el producte, ara només ens falta obrir mercats
L'empresa vigatana Actuality Carpas dissenya, fabrica, ven i lloga carpes i complements de jardí per a tot tipus de celebracions. Fins ara, el 95% de la seva activitat se centrava en el lloguer (i instal·lació) de material i només un 5%, en la venda. A causa del descens de feina dels últims anys, però, vol mirar d'equilibrar percentatges i apostar fort pel comerç. “El lloguer ha baixat i, de mica en mica, hem de començar a entrar més en les vendes”, assenyala Francesc Conejo, director i fundador d'Actuality Carpas, amb nou anys d'existència i entre 2.000 i 3.000 muntatges d'experiència. Pel tipus de carpes que fabriquen, considerades de gamma alta, hi ha dos mercats que sospesen amb especial interès: l'Aràbia Saudita i els EUA.
“Tenim el producte, tenim les instal·lacions on fabricar-lo i tenim el personal format per fer-ho; ara només ens falta obrir mercats i trobar el client adequat, perquè hem de mirar bé on entrem”, explica el director de la firma osonenca, la qual té el suport d'un programa d'ajuda a l'exportació de la Cambra de Comerç. Conejo sap que, per operar al mercat àrab, on en principi la climatologia és favorable al seu producte, fa falta generar una gran confiança en el futur client. Per això la clau de les vendes fora de l'Estat espanyol creu que és trobar el distribuïdor adequat: “Volem fer-ho ben fet; no busquem vendre tres carpes i prou, sinó que l'operació es converteixi en una font d'ingressos estable i important per a nosaltres.”
Les possibilitats econòmiques de l'Aràbia Saudita han estat part dels motius que han fet decantar Actuality Carpas per aquest país. En el cas dels EUA, la decisió parteix d'una petita recerca prèvia i el suggeriment de gent que ha vist quin tipus de carpes, d'una qualitat molt inferior, es fabriquen al continent americà. “Ho hem d'intentar, perquè el «no» ja el tenim”, defensa Conejo, convençut que es tracta d'una inversió a llarg termini, per a la qual s'ha donat un any de marge per avaluar-ne els resultats.
La competència.
Les carpes són, amb diferència, el producte estrella d'Actuality Carpas, que té un 90% de producció pròpia –a banda d'alguna necessitat puntual que subcontracta– i la resta ho compra a altres empreses. A més a més, de les carpes, que poden ser de diverses mides (des de 3x3m fins a 6x6m), colors (amb predomini del xocolata i el color pedra), i acabats, també fabriquen, venen i lloguen una extensa gamma de complements per habilitar un espai exterior de celebració, tal com mostren al seu nou web: des d'elements de decoració i il·luminació –com una barra de còctel per a jardí de metacrilat il·luminada amb colors que van canviant, nova d'aquest 2013– fins a tota una zona chill out passant per uns lavabos químics revestits, fins i tot, amb ceràmica i gresite.
Temporada alta.
Facturació
0,3 M€
Treballadors
12
Any de fundació
2004
Actuality Carpas vol créixer en vendes als EUA i l'Aràbia Saudita