Focus

“Marxava o deia adéu als somnis”

El gener del 2011, Carlos Huertos va prendre una de les decisions més importants de la seva vida: renunciar a una feina que poc més de dos anys abans havia vist com un salt professional. El càrrec de responsable de partenariat i màrqueting promocional de l'estació d'esquí andorrana de Grandvalira havia estat un “premi” a la tasca desenvolupada durant quatre anys i fins a aquell moment com a director de la Marató de Barcelona. No en va, Huertos havia agafat una competició apagada i en quatre anys l'havia revitalitzat.

Entre els al·licients que tenia la feina d'Andorra hi havia la relació amb grans marques de consum que patrocinaven esdeveniments a l'estació, i el fet de disposar d'un pressupost folgat. Però les coses van canviar ràpidament amb la crisi. “De disposar del pressupost més ben assortit de la història de l'estació vaig passar a tenir el més reduït”, explica. A la falta de recursos es va sumar el convenciment que treballar a les ordres d'un altre limitava massa les seves aspiracions professionals. Tenia idees i ambició i va arribar el dia que va veure que només des de l'emprenedoria hi podia donar resposta. I, coses de la providència, la crisi, que havia posat límits als seus somnis, també li va portar oportunitats en forma de necessitats que el mercat no estava satisfent.

“Les aliances són la resposta a les necessitats que tenen avui dia les empreses d'augmentar les vendes, de distingir-se en el mercat o bé de cercar notorietat de marca en un context de manca de recursos; però vaig detectar que des de dins de les empreses és difícil treure la màxima rendibilitat d'aquests acords i encara menys establir-ne de nous”, explica Huertos.

Després de renunciar al seu lloc de treball va dedicar un any a desenvolupar el concepte del negoci i les eines que necessitava. En aquest procés es va associar amb un professional del sector amb més de 20 anys d'experiència: “En aquest món, els contactes són clau”, reconeix.

Take a Part comença a operar a finals del 2011 per a firmes com ara Puig, Jack & Jones o Gallo. Però potser l'aliança que més ha transcendit ha estat la que ha unit l'aerolínia Vueling i la cadena Hoteles Catalonia, que ha significat la creació d'una nova línia d'establiments urbans amb la imatge corporativa de Vueling. “No pretenem només generar sinergies sinó que la vinculació s'acabi concretant en nous productes”, diu Huertos. Aquesta aliança ajuda Hoteles Catalonia a singularitzar-se en un mercat en què és complicat diferenciar-se de la resta; per la seva part, Vueling, també mira de reforçar la seva aposta pel viatger de negocis. “Nosaltres el que fem és posar-los d'acord i treballar les necessitats i objectius comuns i desenvolupar un pla d'acció”, explica Huertos.

En aquests pocs anys de vida Take a Part ja ha fet una ampliació de socis, per reforçar-se financerament i, sobretot, incorporar socis que sumin talent i contactes. Ara estan apostant per les aliances orientades a obrir nous mercats.


el ‘clic' del canvi



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.