Empreses

Oriol Marin

Director general de Bonusràlia

“En un futur apareixeran xarxes socials que donaran diners per entrar-hi”

Tenim 80 comercials autònoms que capten ofertes per a la plataforma
A Bonusralia una part dels diners que destinaríem a publicitat van a parar als usuaris
Obrirem aviat una franquícia a Mèxic i n'estem parlant amb altres països
En sis mesos de funcionament hem aconseguit 60.000 usuaris registrats
Es reparteixen els guanys de les vendes fins a un màxim de dotze persones

Amb experiència a les xarxes de compres i la venda multinivell, el terrassenc Oriol Marín va veure un gran potencial a la plataforma d'ofertes per internet Bonusralia.com, iniciada el gener del 2013 per Eduardo Armijo, exdirector general de Telepizza. S'hi va implicar tant que n'és el director general i en sis mesos han aconseguit 60.000 registres. La novetat és que reparteixen els guanys de les vendes entre els usuaris.

Què és Bonusralia?
El projecte és una xarxa de compres, com les que funcionen i mouen molts milions d'euros, però que incorpora una novetat mundial a banda dels beneficis de productes més econòmics per als usuaris i de captació de clients i augment de vendes per a les empreses. Es tracta del màrqueting viral a través d'un sistema multinivell. Hi ha empreses que es dediquen a fer la seva xarxa comercial a través d'un multinivell, però t'obliguen a consumir producte, a pagar diners d'entrada... Aquí només agafem el concepte pelat de multinivell. Com que valorem que val diners tenir gent a la nostra base de dades, fem que la mateixa gent ens ajudi a fer que n'entri d'altra. Part dels diners que es destinarien a publicitat per captar gent es destinen als usuaris. Cada usuari té un codi de patrocinadors i s'entra perquè algú t'ho diu.
Sempre per invitació?
Sí, però és gratuït i tens accés a les ofertes. I si t'agrada la xarxa, amb el teu codi de patrocinador ho pots dir als teus pròxims, com qui recomana un restaurant o una botiga. Aquí valorem que s'hi apunti gent perquè els ho has dit i ho agraïm amb una remuneració. I si jo t'ho dic a tu, tu ho dius a un amic i aquest compra una cosa que li agrada, el 8% dels diners d'aquesta compra aniran al teu compte, al meu i fins a un màxim de dotze persones. Tu ho pots dir a molta gent i aquesta a altres, i d'aquesta manera creix l'arbre i el potencial és molt gran. S'atura al dotzè nivell per ser sostenible.
I aquest 8% que es reparteix és el que altres dediquen a publicitat?
No, en aquest sector molt més..., una barbaritat. Per fer ombra a una xarxa de compres com Letsbonus o Groupon, que ja tenen la seva base de dades de milions d'usuaris, t'hauries de gastar milions d'euros i amb aquest sistema, gastant zero en publicitat, hem aconseguit estar als 60.000 usuaris. Aquesta peculiaritat no hi és en cap altre model de negocis a internet.
I no els han copiat?
Sí, ja ens han copiat. Deu fer uns dos mesos. Suposo que en un futur pròxim aniran apareixent xarxes socials que donaran diners per entrar-hi. Perquè el que valen diners són els usuaris, els seus contactes, la seva xarxa... i es tracta de donar-hi valor si t'ho faciliten desinteressadament perquè els agrada.
Tenen plans d'expansió?
Ha d'entrar una primera inversió de 50.000 euros aquest trimestre per a màrqueting, donant premis per portar registres. Volem donar més eines als usuaris, millorar la comunicació entre els nivells, facilitar que qui hi estigui interessat pugui créixer... I al gener volem fer una segona inversió d'uns 400 o 500.000 euros depenent dels resultats obtinguts en la primera fase, per implantar-ho a una escala més gran i accelerar el procés. També tenim molt avançat el contracte per obrir una franquícia a Mèxic, i estem parlant amb altres països. El model d'expansió serà a través de franquícies. Nosaltres aportem la plataforma informàtica, el know-how i l'assessorament.
Quina inversió inicial es va necessitar per engegar?
Uns 50.000 euros i cinc persones. Ara hi ha un nucli de set persones i tenim 80 comercials autònoms que capten ofertes per a Bonusralia i van a percentatge d'ofertes i vendes.
Quin tipus d'ofertes es troben a Bonusralia.com?
De tot tipus, des de bellesa o oci fins a viatges, cursos, alimentació... Hi ha coses a polir. A finals de mes surt un nou web més filtrat per sectors, per província i per preu.
I com es convenç una empresa perquè no vagi a altres plataformes?
Hem anat veient com funciona la competència i no funcionem amb exclusivitat, hi ha lliure mercat. Les nostres condicions de comissió són més barates que a la competència i ells no hi perden res. Només paguen quan hi ha vendes, quan els truquin i els comprin. I a diferència de les empreses que han agafat molt mercat i tenen molt volum de venda, i que pressionen molt el comerç i arriben a pagar-los a tres mesos, nosaltres ho fem de seguida.
Amb quantes empreses treballen?
Unes 3.000 de registrades. Tant l'empresa com els usuaris poden anar controlant les vendes i les compres. La feina és anar tenint cada vegada més comerços i més gent, i anar-nos expandint geogràficament.
I quins guanys tenen?
No en volem parlar per la competència gran que ens està mirant. Puc dir que d'inici va ser una bogeria i superava de molt el que ens pensàvem, i sense invertir en publicitat.
Això de guanyar diners sense fer res no crea recels?
Sí que fas. Et registres i ho dius perquè la gent també ho faci amb el teu codi. D'inici pot haver-hi gent amb recança i, fins i tot, que li creï desencaix mental. Hi ha un vídeo promocional perquè es vegi que l'únic que es fa és repartir els diners que entren. És optimitzar al màxim el model de negoci. Ja hi ha usuaris que han guanyat centenars d'euros. La nostra feina és donar les eines i les directrius perquè funcioni.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.