Empreses

Assistents virtuals a cost assequible

Per 39 euros al mes, es pot contractar un servei d'atenció al client molt personalitzat

Viclone és una empresa pionera en la creació d'Assistents Virtuals Intel·ligents, amb una solució tecnològica que utilitza el processament del llenguatge natural i la intel·ligència artificial alhora. Així, els dos productes estrella de l'empresa, Viclone i Vicloning, són capaços d'oferir assistència com un treballador més de l'empresa que els utilitza.

Un dels fets diferencials dels dos productes és que permeten oferir suport i atenció personalitzada en temps real. “Pot atendre tota la massa crítica de clients actuals i potencials al mateix temps, i en diferents idiomes, fet que es tradueix en preguntes comuns i menys problemes de què s'ha d'encarregar el personal de l'empresa”, explica Daniel Mas, Team Leader de Viclone.

Segons Mas, Viclone pot ajudar empreses que no tenen un call center i els cal respondre preguntes del client. Representa una revolució en el sector pel fet que, gràcies a la tecnologia dissenyada per l'empresa, pot oferir els productes a un preu assequible per a la petita i mitjana empresa: “L'assistent virtual de Viclone és capaç d'entendre un diàleg. Si un usuari truca a una empresa per saber horari o adreça, se'l pot respondre, en canvi en una plana web, l'usuari ha de perdre un temps. L'assistent personal busca en la base de coneixement i pot respondre més hàbilment.”

Per altra banda, afegeix Mas, “una empresa mitjana o gran amb un call center, ha de formar el personal, a l'assistent virtual no li és necessari: et respondrà sense cap error i, a més, és capaç d'aprendre de situacions. I si vols canviar el missatge que cal donar en cada cas, no cal parlar amb 20 persones i preparar-les, sinó que només amb una ordre a l'assistent ho tens a punt i de manera multilingüe”.

El darrer producte estrella de l'empresa, Vicloning, va sortir fa tres mesos, es troba en la tercera actualització i, des del seu llançament, compta més de 350 clients. És una solució per a l'optimització del servei d'atenció al client econòmica, eficaç i fàcil d'instal·lar i utilitzar: és al núvol i no requereix tenir habilitats informàtiques per a la seva configuració i manteniment. El sistema d'autoaprenentatge de Vicloning és una altra de les principals innovacions del xat intel·ligent: utilitza un sistema de xat en viu que aprèn de les interaccions entre un agent i l'usuari, per poder respondre de manera automàtica a las preguntes similars ja respostes anteriorment.

Segons Mas, els dos productes Viclone i Vicloning funcionen de manera semblant, però mentre Viclone, explica, “mira en el passat del diàleg i va aprenent i retenint les dades que se li donen, Vicloning mira més cap a les preguntes futures. Quan se li fa una pregunta, et dóna la solució per evitar que hi hagi una segona pregunta”. Així, segons afegeix el representant, els dos productes estan pensats per a diferents situacions: “Viclone és perfecte per a empreses com Movistar, on necessites un flux de situacions i d'assistència.” Vicloning, en canvi, “és idoni per a webs que tenen un comerç electrònic.

La creació de Vicloning prové sobretot, explica el representant de l'empresa tecnològica, de l'evolució del mercat i de la demanda dels clients: “Es va detectar que hi havia un nínxol de mercat perquè el cost de manteniment d'un assistent virtual era molt elevat per la complexitat de funcionament. Amb la tecnologia de Vicloning, el cost es redueix i el manteniment és molt més senzill.”

Seus a Silicon Valley, Brasil i Hong Kong

El novembre passat Viclone va obrir una nova seu a Silicon Valley, el centre mundial de les empreses tecnològiques. Per a l'empresa, l'obertura d'aquestes oficines, representa un dels seus principals èxits en el procés d'internacionalització en què la companyia està immersa. Recentment també ha anunciat l'inici de la seva activitat a Brasil, en col·laboració amb el partner local, i disposa d'oficines a Mèxic i a Hong Kong.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Assistents virtuals a cost assequible

Publicat a