Venair inverteix sis milions per obrir un centre logístic a Terrassa
La nau tindrà 5.500 m², incorporarà oficines, magatzem semiautomatitzat i el departament d'R+D, i donarà servei a tot Europa.
L'empresa espera que la facturació creixi en cinc anys fins arribar als 36 milions
El pla d'expansió estratègic dissenyat per la direcció de l'empresa Venair fins al 2015 preveu obrir a final d'any un centre logístic de 5.500 metres quadrats al polígon nord de Terrassa, molt a prop d'on té les oficines centrals, i des d'on farà el subministrament dels tubs de silicona a totes les delegacions d'Europa. L'edifici, en el qual l'empresa ha invertit 6 milions d'euros, està gairebé acabat i incorporarà un sistema d'emmagatzematge semiautomatitzat, a més de traslladar-s'hi el departament d'R+D, que augmentarà de personal fins arribar a les dotze persones.
Aquesta és només una de les diverses accions del pla d'internacionalització de la companyia, que facturava el 2007 un 30% al mercat espanyol i que amb la crisi va veure que el futur era consolidar-se a l'exterior, on ara exporta el 87% de la seva producció, explica el CEO de Venair, Miguel Fernández. L'empresa va decidir no entrar en una lluita de preus i apostar per la qualitat, el servei, la rapidesa i la flexibilitat, entre altres, com a valors que la situen “dins de les top cinc del sector a escala mundial”.
La companyia sí que lidera la tecnologia en la fabricació de tubs de silicona per a sectors industrials exigents com ara el farmacèutic, el biotecnològic, l'alimentari i el cosmètic, a més de l'aeronàutic, als quals ofereix solucions específiques. A la planta de Terrassa és on hi fabriquen els prototips i es fa la investigació de noves prestacions dels tubs de silicona per millorar-ne la durabilitat i resistència segons l'ús que en faci cada client, entre els quals hi ha empreses com ara Johnson&Johnson, Pfizer, Sanofi, Colgate, Novartis, Bayer, Danone, Nestlé, L'Oreal, Henkel, Coca-Cola, New Flyer, Porsche, Audi, Fiat, Bosch i Iveco. Les plantes de producció que treballen a l'engròs, però, se situen a la Xina i el Vietnam. Fernández reconeix que fins ara la distribució logística es feia des de la planta de Terrassa “a precari” i que la nova nau servirà també com a “pulmó” per abastar els Estats Units, l'Índia, el Brasil i l'Àsia per avió en determinats moments. Amb tot, però, està pensada per donar servei a les delegacions de França, Itàlia, Alemanya, Suïssa, Polònia, la Gran Bretanya i a les que s'obriran el segon semestre d'enguany a Turquia, Rússia, Àustria i el Canadà, entre altres.
CLients de tot el Món.
L'aposta de Venair per la recerca i el desenvolupament en enginyeria els va valer un guardó de la Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa i la companyia també col·labora amb universitats i altres institucions com l'Institut Químic Sarrià.
“La fàbrica d'Europa”
Miguel Fernández té clar que el procés sobiranista que viu Catalunya, acabi com acabi, els afecta poc perquè estan “consolidats a molts països”. El directiu, que no és nascut a Catalunya, considera que el país “i Barcelona tenen bona imatge fora d'Espanya” perquè és un poble “seriós, treballador i complidor”. Per això considera que “si fes bé els deures podria convertir-se en la fàbrica d'Europa”, ja que té gent ben preparada, està ben situada, hi ha tradició industrial i comercial.
Venair inverteix sis milions per obrir un centre logístic a Terrassa