Venair inverteix sis milions per obrir un centre logístic a Terrassa
La nau tindrà 5.500 m², incorporarà oficines, magatzem semiautomatitzat i el departament d'R+D, i donarà servei a tot Europa.
El pla d'expansió estratègic dissenyat per la direcció de l'empresa Venair fins al 2015 preveu obrir a final d'any un centre logístic de 5.500 metres quadrats al polígon nord de Terrassa, molt a prop d'on té les oficines centrals, i des d'on farà el subministrament dels tubs de silicona a totes les delegacions d'Europa. L'edifici, en el qual l'empresa ha invertit 6 milions d'euros, està gairebé acabat i incorporarà un sistema d'emmagatzematge semiautomatitzat, a més de traslladar-s'hi el departament d'R+D, que augmentarà de personal fins arribar a les dotze persones.
Aquesta és només una de les diverses accions del pla d'internacionalització de la companyia, que facturava el 2007 un 30% al mercat espanyol i que amb la crisi va veure que el futur era consolidar-se a l'exterior, on ara exporta el 87% de la seva producció, explica el CEO de Venair, Miguel Fernández. L'empresa va decidir no entrar en una lluita de preus i apostar per la qualitat, el servei, la rapidesa i la flexibilitat, entre altres, com a valors que la situen “dins de les top cinc del sector a escala mundial”.
La companyia sí que lidera la tecnologia en la fabricació de tubs de silicona per a sectors industrials exigents com ara el farmacèutic, el biotecnològic, l'alimentari i el cosmètic, a més de l'aeronàutic, als quals ofereix solucions específiques. A la planta de Terrassa és on hi fabriquen els prototips i es fa la investigació de noves prestacions dels tubs de silicona per millorar-ne la durabilitat i resistència segons l'ús que en faci cada client, entre els quals hi ha empreses com ara Johnson&Johnson, Pfizer, Sanofi, Colgate, Novartis, Bayer, Danone, Nestlé, L'Oreal, Henkel, Coca-Cola, New Flyer, Porsche, Audi, Fiat, Bosch i Iveco. Les plantes de producció que treballen a l'engròs, però, se situen a la Xina i el Vietnam. Fernández reconeix que fins ara la distribució logística es feia des de la planta de Terrassa “a precari” i que la nova nau servirà també com a “pulmó” per abastar els Estats Units, l'Índia, el Brasil i l'Àsia per avió en determinats moments. Amb tot, però, està pensada per donar servei a les delegacions de França, Itàlia, Alemanya, Suïssa, Polònia, la Gran Bretanya i a les que s'obriran el segon semestre d'enguany a Turquia, Rússia, Àustria i el Canadà, entre altres.
CLients de tot el Món.
L'aposta de Venair per la recerca i el desenvolupament en enginyeria els va valer un guardó de la Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa i la companyia també col·labora amb universitats i altres institucions com l'Institut Químic Sarrià.
“La fàbrica d'Europa”
Miguel Fernández té clar que el procés sobiranista que viu Catalunya, acabi com acabi, els afecta poc perquè estan “consolidats a molts països”. El directiu, que no és nascut a Catalunya, considera que el país “i Barcelona tenen bona imatge fora d'Espanya” perquè és un poble “seriós, treballador i complidor”. Per això considera que “si fes bé els deures podria convertir-se en la fàbrica d'Europa”, ja que té gent ben preparada, està ben situada, hi ha tradició industrial i comercial.
Venair inverteix sis milions per obrir un centre logístic a Terrassa