Empreses

Venair inverteix sis milions per obrir un centre logístic a Terrassa

La nau tindrà 5.500 m², incorporarà oficines, magatzem semiautomatitzat i el departament d'R+D, i donarà servei a tot Europa.

L'empresa espera que la facturació creixi en cinc anys fins arribar als 36 milions

El pla d'expansió estratègic dissenyat per la direcció de l'empresa Venair fins al 2015 preveu obrir a final d'any un centre logístic de 5.500 metres quadrats al polígon nord de Terrassa, molt a prop d'on té les oficines centrals, i des d'on farà el subministrament dels tubs de silicona a totes les delegacions d'Europa. L'edifici, en el qual l'empresa ha invertit 6 milions d'euros, està gairebé acabat i incorporarà un sistema d'emmagatzematge semiautomatitzat, a més de traslladar-s'hi el departament d'R+D, que augmentarà de personal fins arribar a les dotze persones.

Aquesta és només una de les diverses accions del pla d'internacionalització de la companyia, que facturava el 2007 un 30% al mercat espanyol i que amb la crisi va veure que el futur era consolidar-se a l'exterior, on ara exporta el 87% de la seva producció, explica el CEO de Venair, Miguel Fernández. L'empresa va decidir no entrar en una lluita de preus i apostar per la qualitat, el servei, la rapidesa i la flexibilitat, entre altres, com a valors que la situen “dins de les top cinc del sector a escala mundial”.

La companyia sí que lidera la tecnologia en la fabricació de tubs de silicona per a sectors industrials exigents com ara el farmacèutic, el biotecnològic, l'alimentari i el cosmètic, a més de l'aeronàutic, als quals ofereix solucions específiques. A la planta de Terrassa és on hi fabriquen els prototips i es fa la investigació de noves prestacions dels tubs de silicona per millorar-ne la durabilitat i resistència segons l'ús que en faci cada client, entre els quals hi ha empreses com ara Johnson&Johnson, Pfizer, Sanofi, Colgate, Novartis, Bayer, Danone, Nestlé, L'Oreal, Henkel, Coca-Cola, New Flyer, Porsche, Audi, Fiat, Bosch i Iveco. Les plantes de producció que treballen a l'engròs, però, se situen a la Xina i el Vietnam. Fernández reconeix que fins ara la distribució logística es feia des de la planta de Terrassa “a precari” i que la nova nau servirà també com a “pulmó” per abastar els Estats Units, l'Índia, el Brasil i l'Àsia per avió en determinats moments. Amb tot, però, està pensada per donar servei a les delegacions de França, Itàlia, Alemanya, Suïssa, Polònia, la Gran Bretanya i a les que s'obriran el segon semestre d'enguany a Turquia, Rússia, Àustria i el Canadà, entre altres.

CLients de tot el Món.

Venair té presència a més de 65 països, dóna servei a 2.500 clients gràcies a una xarxa de tretze delegacions comercials i als tres centres de producció ja ressenyats, als quals a l'any 2015 se n'hi afegiran un a Polònia i un altre als Estats Units, dos de mida més reduïda on s'hi fabricaran peces especials i més tècniques. Al llarg d'aquest any el pla d'expansió de la companyia preveu obrir seus i delegacions a Austràlia, Xile, Sud-àfrica, Taiwan i les Filipines. El desenvolupament d'aquest pla estratègic és gràcies al fet que Venair inverteix més del 10% de la facturació de cada any en el procés d'expansió. El 2013 el va tancar amb 22 milions d'euros i les previsions per enguany se situen en un creixement del 15%, amb l'objectiu de tancar el pla d'expansió en cinc anys amb una facturació de 36 milions gràcies al seu procés d'internacionalització dut a terme per fases a l'Àsia.

L'aposta de Venair per la recerca i el desenvolupament en enginyeria els va valer un guardó de la Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa i la companyia també col·labora amb universitats i altres institucions com l'Institut Químic Sarrià.

L'empresa es va independitzar el 1993 de la casa mare suïssa Venair Technik AG, a la qual pertanyia des de 1986. Des d'aquell mateix any va iniciar la seva expansió, sobretot a Europa, i ara té 300 treballadors repartits per tot el món.
Facturació
22 M€
Treballadors
300
Any de fundació
1986

“La fàbrica d'Europa”

Miguel Fernández té clar que el procés sobiranista que viu Catalunya, acabi com acabi, els afecta poc perquè estan “consolidats a molts països”. El directiu, que no és nascut a Catalunya, considera que el país “i Barcelona tenen bona imatge fora d'Espanya” perquè és un poble “seriós, treballador i complidor”. Per això considera que “si fes bé els deures podria convertir-se en la fàbrica d'Europa”, ja que té gent ben preparada, està ben situada, hi ha tradició industrial i comercial.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Venair inverteix sis milions per obrir un centre logístic a Terrassa