Empreses

Saber exercitar-se en l'art del bon seure

El distribuïdor de mobles Kadira obre a Barcelona una botiga per impulsar el concepte de cadires ergonòmiques

Ergonomika vol exportar el model a València, Madrid i Montpeller

Seiem, però ho fem en el suport, la cadira, més adequat? Aquesta interrogació és la raó de ser d'Ergonomika, la botiga de cadires ergonòmiques que l'empresa de Sant Fruitós de Bages Kadira, distribuïdor de mobles per a la llar, l'oficina i l'hostaleria ha obert a la Nova Esquerra de l'Eixample, amb el propòsit d'oferir una rica oferta de possibilitats en matèria de mobiliari ergonòmic, però també amb la voluntat de difondre l'art del bon seure.

Amb el coneixement adquirit com a distribuïdor dels grans noms de la cadira intel·ligent -Herman Miller, Luxy, Akaba, HAG, Human Scale, Amat, Sedus i altres-, Ergonomika desenvolupa un seguit de possibilitats que donen raó al seu lema de Seu com cal, troba't millor: cadires per seure davant la pantalla (ergonoficina); cadires i sofàs per a la gent gran o amb mobilitat reduïda (ergonortopèdic); per seure bé al restaurant (ergonogastrònomic); butaques per relaxar-se (ergonorelax); l'ergonomia dinàmica que tan bons exemples ofereix el disseny nòrdic (ergonodinàmic)... Com explica Joan Sebastià Rodó, fundador, amb Cristina de Zárate, de Kadira i Ergonomika, aquesta concept store “neix a partir del moment que podem disposar de productes exclusius i de fabricants en la nostra nòmina de proveïdors que defineixen molt bé l'ergonomia, cosa que ens permet obrir les portes a un establiment pensat per solucionar situacions del seure.” Ergonomika és de fet una selecció del bo i millor de les marques que han excel·lit en allò de “considerar una cadira com un equip de treball”, en paraules de Rodó, que insisteix en el vessant pedagògic que vol conrear des de la botiga de l'esquerra de l'Eixample, i posar fi així al desconeixement del gran públic en ergonomia i bons hàbits posturals. Les eines de treball que llueixen a la botiga són icòniques, des de Mirra de Herman Miller, un dels grans clàssics, fins a l'avantguarda que poden representar Peel, de Varier, o Freedom, de Human Scale. “Volem proposar solucions a mida per obtenir els dos objectius fonamentals d'una cadira, que sigui operativa i ergonòmica, a més a més de l'eficàcia, el confort i l'estètica.” Per Rodó, comença a visualitzar-se “un mercat latent, de gent que comença a expressar la seva necessitat de seure en un millor seient, que ja comença a entendre que una cadira, més que un objecte, és una eina”. Tot i que encara no hi ha un públic massiu que abraci les bondats de l'ergonomia, comença a escampar-se la informació per evitar problemes musculoesquelètics derivats d'una mala postura, adoptada en una cadira que no és potser la més adequada.

En una modernitat en què s'ha normalitzat el que Rodó defineix com a “sedentarisme operatiu i la passivitat corporal als llocs de treball”, cal “difondre les millors solucions per a persones que pateixen algun problema físic o que treballin moltes hores davant l'ordinador”. O fer veure al bon restaurador que, amb una bona butaca, es tasta i es paeix millor. El nou concepte ergonogastronòmic va néixer arran d'una col·laboració amb El Celler de Can Roca i l'escola d'hostaleria Joviat, en què es van adaptar models d'oficina al menjador, per millorar l'experiència gastronòmica: “Acabes de menjar i pots estirar el cos i les cames per pair millor.” Es tractava, com diu Rodó, de solucionar la disfunció que suposa que qui assaboreix projectes gastronòmics del segle XXI ho fa en cadires dissenyades fa dos segles. Val a dir que, en aquesta incursió gastronòmica, Ergonomika ha anat molt més enllà del simple paper de venedor per ser prescriptor, tot guiant dos fabricants italians i un català en la readaptació de models d'oficina per reubicar-los a un menjador.

Des del febrer del 2014, Rodó avalua l'experiència de la botiga com a satisfactòria, i ja han pogut aparèixer uns rengles ben determinats de clients: pime, professionals, persona gran que vol una solució per estar més còmoda o la persona que està a l'avançada i opta pels productes dinàmics del disseny nòrdic. Ergonomika, un concepte ben diferent de la botiga de mil metres quadrats que Kadira manté oberta a Sant Fruitós de Bages, té vocació d'expandir-se, i els plans dels fundadors de Kadira, empresa que té mercat a tot l'Estat espanyol i alguns països europeus, és exportar aquest particular sistema de treball a València, Madrid i Montpeller, a França. Com explica Joan Sebastià Rodó, a l'empresa “es treballa amb els valors tradicionals d'una botiga, però amb l'ambició organitzativa d'una multinacional”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Saber exercitar-se en l'art del bon seure