Empreses

Harley sumarà dos nous concessionaris a l'Estat

2015. El fabricant de Milwaukee preveu obrir-los l'any que ve i apunta que un d'ells s'ubicarà a Catalunya

Estem notant
una millora
en la confiança
de la gent

Harley Davidson prepara l'obertura de dos nous concessionaris a l'Estat. Serà l'any que ve i tot i que el responsable de la mítica marca nord-americana per a la península Ibèrica, Josep Grañó, explica que “encara no hem concretat les localitzacions exactes”, tot apunta que un d'aquests estarà ubicat a Catalunya. “Aquest és un mercat molt important per a nosaltres”, destaca.

A Catalunya ja n'hi ha quatre concessionaris, tres dels quals a Barcelona, una ciutat, explica Grañó, “amb una vinculació molt forta amb l'estil de Harley Davidson”, i que va liderar durant els anys de bonança les vendes a Europa de la mítica marca amb seu a Milwaukee.

Precisament la capital catalana va celebrar el passat cap de setmana la sisena edició dels Barcelona Harley Days, amb la participació de més de 20.000 motocicletes i un milió de persones. Després de sis anys els Harley Days s'han consolidat com un dels esdeveniments internacionals més fidels a la ciutat. “Des del principi l'Ajuntament es va bolcar en aquesta celebració que uneix dues marques internacionals tan potents com ho són Barcelona i Harley Davidson.”

Any d'inflexió.

Aquest 2014 Grañó espera a més tancar l'exercici amb un augment de vendes respecte l'any anterior per primer cop des que va començar la crisi econòmica. “Estem percebent un canvi en la confiança de la gent, entren més als concessionaris i s'hi interessen més, i això es traduirà en un augment de les vendes”, explica el responsable de Harley Davidson.

La marca americana, però, no ha estat immune a la crisi. En aquests darrers cinc anys ha vist com les seves vendes a la península es desinflaven “per quedar-nos amb una tercera part del mercat que teníem el 2007”, explica Josep Grañó.

En tot cas el responsable del fabricant nord-americà destaca que a pesar de la caiguda en les xifres absolutes el pes de la marca s'ha consolidat en el global de vendes a l'Estat perquè no han caigut tant com altres “i a pesar de la crisi no hem vist el tancament de cap concessionari Harley, en part perquè durant els anys de bonança tampoc no vam fer grans bogeries”.

Tots els concessionaris de la marca, fins i tot els dels Estats Units, són franquícies, un model que els permet, explica Grañó, “centrar-nos en allò en el que realment som bons”.

El passat 2013 Harley va vendre 1.550 motos a través dels 30 concessionaris que té en aquest mercat -comptant també el darrer que va obrir a Andorra el març de l'any passat-, i enguany la previsió és millorar la xifra fins les 1.750 unitats. Un any de punt d'inflexió i de “tornar a pensar en el futur en termes de creixement”, segons destaca el responsable de la marca.

En la marxa de les vendes hi tindrà el seu impacte la rebuda que faci el mercat local d'una de les apostes més trencadores de la marca quant a producte. Es tracta de la nova Harley-Davidson Street 750, una moto eminentment urbana i pensada per captar “un públic més jove”. El preu serà sens dubte un bon al·licient ja que els 7.300 euros que costa trenquen en part la imatge de marca premium que es mou entre els 13.000 i els 46.000 euros per vehicle i que per tant queda allunyada de moltes butxaques.

L'any que ve estarà també disponible per a proves a Europa i el Canadà l'aposta elèctrica de la mítica marca. “En això hem estat pioners perquè a diferència d'altres grans marques no estem parlant només de prototips”, destaca Grañó. Enguany Harley ja ofereix aquestes motos de prova als Estats Units.

De fet, més enllà de les rutes de prova d'aquest nou model elèctric, la marca ha potenciat molt l'organització de tours turístics per acostar-se a aquell consumidor que no pot fer front a la compra d'una Harley “però que vol viure l'experiència de conduir una d'aquestes motos”, explica el directiu. Aquesta és una línia que la marca vol seguir impulsant i per això busca tancar un acord amb alguna empresa local per organitzar aquest tipus de rutes.

Des de la filial amb seu a Sant Cugat del Vallès també es controla el centre de formació de la companyia per al mercat peninsular, on es formen els tècnics que treballen als tallers dels concessionaris (Harley obliga que tots els punts de venda tinguin una zona d'assistència tècnica, així com una zona de venda de productes de la marca).

Cada any passen pel centre de formació de Sant Cugat del Vallès uns 80 tècnics, que trigaran fins a cinc anys a graduar-se del tot en aquesta particular universitat.

marca històrica

La història dels Estats Units a dues rodes

Els 111 anys que compleix aquest 2014 converteixen Harley Davidson en una de les empreses amb més història als Estats Units. Per als nord-americans, explica Josep Grañó, “la història de Harley Davidson és la història dels Estats Units”, un component patriòtic que se sap explotar en els catàlegs de la marca i que ve avalada pel fet que ha estat una de les poques indústries locals que no han prioritzat la deslocalització en favor dels costos laborals més baixos. I és que Harley Davidson és el que és perquè sap vendre com ningú el made in America i perquè ha sabut construir una de les marques més reputades del món.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Harley sumarà dos nous concessionaris a l'Estat