Empreses

El portal de pisos per al mercat català

Habitaclia assoleix els cinc milions de facturació i vol continuar creixent al Principat

El portal publica més de 150.000 anuncis i té més d'un milió i mig de visitants únics

A pesar de la crisi el portal immobiliari Habitaclia ha tancat un bon any que culmina tres exercicis de creixements per sobre del 20% que han fet que la companyia amb seu a Mataró tanqui el 2014 amb unes vendes de cinc milions d'euros, vora un milió per sobre del volum de negoci del 2013.

L'auge del negoci ha anat lligat a la incorporació de nova oferta en el seu web. Habitaclia treballa amb unes 3.700 immobiliàries, el 90% del sector, a banda de disposar també de producte procedent de les entitats financeres i directament de les promotores.

L'atracció de nous clients, explica el responsable de màrqueting i portaveu de la companyia creada el 2002 per Joan Peña, Javier Llanas, “ha estat ràpida” perquè el que ofereixen “és ser companys de viatge”. “No obliguem, per exemple, a un període de permanència com fan altres portals.”

L'atracció de clients i de producte ha anat acompanyada d'una important projecció de marca que ha fet que avui Habitaclia sigui un dels noms referents del sector a Catalunya. Però encara hi ha marge per créixer a casa i per això Llanas afirma que l'objectiu del portal és continuar guanyant terreny en el mercat català –també és present a les illes Balears i a Andorra-. Per això el portal ha treballat els darrers mesos en una nova versió per poder oferir més dades i cerques més ajustades per barris “perquè qui entra coneix molt bé la zona que li interessa de la seva ciutat i busca aquest mateix coneixement i concreció en la informació que li oferim”, afirma Llanas.

Lloguer en auge.

Habitaclia ha tingut més d'un milió i mig de visitants únics i més de 150.000 anuncis publicats. Entre aquests guanya cada vegada més pes el lloguer, tot i que Llana reconeix que un dels reptes és atreure més producte en aquest segment, ja que ara per ara és on es concentra bona part de la demanda. “Tenim tres sol·licituds de pisos de lloguer per cada una de compra, la crisi ha fet canviar les preferències dels usuaris”, assenyala el directiu del portal.

En tot cas, Llanas no es mostra tan segur, com sí que ho fan altres experts del sector, que aquesta preferència pel lloguer sigui exclusivament conjuntural. “És cert que la compra té un pes cultural important, però la crisi ha servit perquè aquells que opten pel lloguer ja no siguin considerats com uns pàries, com passava abans.” Per això Llanas creu que quan el mercat, “i sobretot la situació i les expectatives laborals de la gent s'estabilitzin”, la compra tornarà a pujar, “però no serà com abans”.

I en aquesta previsió de millora del mercat Llanas es mostra prudent però amb un cert optimisme, perquè “ja fa uns mesos» que estan notant «un increment de l'activitat, tot i que això no es trasllada als preus, que continuen a la baixa”, diu.

De fet, ara es poden veure operacions que fa uns anys, ja amb la crisi començada, haurien estat del tot impensables. “Fa tres anys no teníem pisos en venda per menys de 100.000 euros, però ara aquesta oferta comença a ser força habitual; fa unes setmanes es va vendre un pis a Terrassa per 35.000 euros.”

Els qui estan animant aquestes operacions per preus ajustats, explica el responsable d'Habitaclia, “són sobretot estalviadors de certa edat que veuen l'oportunitat de comprar un pis per als seus fills sense haver de recórrer a una hipoteca.” En l'altre extrem hi ha les operacions protagonitzades pels fons voltors. “Però aquestes són operacions a l'engròs, es compren i venen entre fons perquè aquests no tenen xarxa comercial per vendre el producte als particulars.” Un mercat purament especulatiu, que s'ha de llegir amb totes les reserves pel que fa al seu efecte sobre la recuperació del mercat immobiliari, destaca Llanas.

Amb una cinquantena de treballadors, Habitaclia aspira a mantenir el 2015 el ritme de creixement que s'ha notat els darrers exercicis, “un creixement important però justificat i sense estridències, a la catalana”, destaca Llanas. “Ens queden territoris per continuar creixent a Catalunya abans de plantejar-nos sortir a fora, i aquest és ara el nostre camí”, hi afegeix.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El portal de pisos per al mercat català

Publicat a