Emprenedors

Planificar la compra amb el mòbil

L'aplicació Onair Shopping posa a l'abast de l'usuari informació sobre els productes de les botigues al carrer i la seva disponibilitat

La majoria dels consumidors fan servir la xarxa per a buscar informació sobre els productes que volen adquirir, però a l'hora de tancar la compra prefereixen dirigir-se a una botiga tradicional. És a dir, fan examen en línia (webrooming), o com a mínim aquesta és l'etiqueta que aquest món fa servir per descriure un patró de compra cada cop més majoritari.

“Al final aquests consumidors volen veure i tocar el producte abans de comprar-lo”, explica el fundador d'Onair Shopping, Lluís Ripoll. Aquesta aplicació per a mòbils, que tot just està operativa des de fa un mes i mig, pretén explorar les opcions de connexió entre un consumidor que usa les noves tecnologies però que no vol comprar per internet i les botigues tradicionals que volen atreure més gent a les seves instal·lacions. Perquè, diu Ripoll, “el que plantegem al final és com millorar l'experiència de compra a les botigues fent ús de les noves tecnologies”.

L'aplicació, que per als usuaris és totalment gratuïta, permet accedir a un cercador de productes disponibles a les botigues d'una ciutat en concret dins de tres grans sectors: tecnologia, moda i productes per a la llar. De moment la firma ha tancat un acord amb la cadena de botigues d'electrodomèstics Miró, a través del qual ha incorporat més de 3.000 referències de productes i una seixantena de botigues repartides per diferents ciutats de l'Estat, tot i que amb una presència destacada a Catalunya.

Ripoll explica que Miró els ha donat l'empenta per començar, però l'emprenedor negocia acords amb altres cadenes destacades d'aquests tres sectors per ampliar la seva oferta. “De moment en aquesta primera etapa de llançament ens estem concentrant en les grans cadenes, però això no vol dir que no puguem ser interessants per a les botigues petites”, explica.

El primer que pot trobar l'usuari a Onair Shopping és un cercador que li diu on pot trobar un determinat producte, així com la seva fitxa tècnica “amb tota la informació que pot necessitar sobre aquell producte, de fet més i més ràpida que la que podem trobar a la mateixa botiga”, explica Ripoll.

A més, l'aplicació permet compartir aquesta informació del producte amb altres usuaris o a través de les xarxes socials, així com rebre avisos si un determinat producte baixa el seu preu o si un article que no estava en estoc passa a estar disponible. “I tot això es fa sense que les botigues hagin d'invertir gaire temps a actualitzar la informació perquè el sistema que hem desenvolupat s'acobla al seu”, destaca Ripoll.

Amb només un mes i mig en servei, l'emprenedor considera precipitat parlar de la xifra actual d'usuaris, però calcula que el sostre al conjunt de l'Estat estaria en els 24 milions. “Per això primer ens volem centrar molt en el mercat espanyol, que té molt recorregut, abans de començar a plantejar-nos sortir a fora.” En tot cas, ara com ara, explica Ripoll, a Europa no hi ha cap altra aplicació en el mercat que funcioni amb el mateix model. “Només en vam detectar alguna als Estats Units i al Canadà quan van començar a fer els estudis entre consumidors”, afirma.

I és que a pesar del fort creixement que ha tingut el comerç en línia en els darrers anys, el que és cert és que més del 90% de les compres que es fan avui encara es fan a les botigues físiques. “És a aquest mercat al qual ens dirigim nosaltres”, diu. L'objectiu, explica Ripoll, és ajudar aquestes botigues a generar nou tràfic cap als seus establiments i alhora millorar l'experiència de compra dels consumidors. “La gent vol tenir informació completa sobre els productes que busca i no vol perdre el temps desplaçant-se més d'un cop a les botigues, i amb la nostra aplicació els garantim això.”

De moment els set socis actuals d'Onair Shopping estan concentrats a tancar nous acords com el que ja tenen amb Miró per fer créixer l'oferta i generar nous usuaris, però Ripoll ja apunta una nova línia de negoci. “La informació que poden treure les marques de l'ús que fa la gent de la nostra aplicació és molt valuosa, perquè et diu exactament el producte que volen i quin preu estan disposats a pagar per ell.” Per això la firma explora les possibilitats de monetitzar també aquesta informació estadística. Però això, diu Ripoll, serà en una segona fase.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.