ADMINISTRACIÓ LOCAL
L'oposició de Banyoles no veu clara la compra de l'‘Anna' per l'Ajuntament
Junts per Banyoles qüestiona el fet que no s'hagi dut a terme un concurs obert i ICV es pregunta si la ciutat no té altres inversions més urgents
L'operació de compra de la barca Anna iniciada a corre-cuita per l'Ajuntament, ha aixecat dubtes i crítiques en la major part de l'oposició municipal. Si ja en el ple de la setmana passada –en què es va donar llum verd a una modificació del pressupost per poder adquirir el catamarà– Junts per Banyoles va expressar la seva disconformitat, ara ICV ha explicat les raons del seu no. “Quin és el motiu d'aquesta urgència? Quina serà la manera d'explotar la barca? Quina responsabilitat legal tindrà l'Ajuntament un cop entri en funcionament? Es pot permetre la ciutat una inversió de 250.000 euros, preu estimat després de les reparacions, condicionament, tràmits i transport?”, es pregunta el regidor ecosocialista Joan Luengo, que també considera que hi podria haver altres inversions més urgents.
Per la seva banda, Junts per Banyoles dubta que “s'ajusti a dret” fer una compra d'aquesta mena sense obrir un concurs. “Estem parlant finalment d'un cost elevat que s'allunya molt de l'adquisició d'un bé moble de manera directa”, va assenyalar en el ple el regidor Josep Vicens. “És un tracte més semblant al que fan els privats que no pas les administracions públiques, això d'ara et faig una paga i senyal i d'aquí a tres mesos et pago la resta. En realitat no hi ha cap més opció que una adquisició directa? S'ha estudiat? Ningú a l'Estat espanyol és capaç de competir per oferir una barca de característiques semblants i l'Ajuntament s'ha de veure obligat a comprar aquesta barca? És aquesta barca o cap barca?”L'únic grup de l'oposició que no ha criticat frontalment l'operació és la CUP. A l'hora de votar la modificació dels pressupostos, els seus dos regidors es van abstenir.
L'Ajuntament ha donat una paga i senyal al propietari de l'Anna quan s'ha sabut que estava disposat a vendre-la. L'equip de govern va haver d'actuar amb rapidesa –han indicat– perquè no es perdés l'oportunitat de tornar a tenir una barca turística a l'estany tenint en compte que els últims dos estius no ha estat possible.
L'anterior amo de l'Anna, el banyolí Joan Corominas, s'ha queixat que el consistori no li hagués fet cap oferta per adquirir la barca quan es va jubilar. L'estiu passat Corominas la va vendre a un empresari mallorquí, el mateix que des de fa deu dies la té emparaulada amb l'Ajuntament.
LES FRASES
Discrepàncies sobre el cost final
La compra de l'Anna costarà a Banyoles 150.000 euros, dels quals 25.000 es van lliurar fa deu dies com a paga i senyal. La diferència s'ha d'entregar abans de tres mesos. L'equip de govern assegura que, prèviament al tancament del tracte, l'embarcació va ser examinada per tècnics, a fi d'assegurar-se que no caldria fer-hi una despesa suplementària. ICV, en canvi, calcula que, entre “reparacions, condicionament, tràmits i transport”, al final als banyolins els costarà 250.000 euros.
Entre aquesta quantitat i 300.000 euros seria el cost final segons els càlculs de Junts per Banyoles, que als diners de la compra afegeixen la posada a punt, la compra de bateries i l'adequació de l'amarrador.