ADMINISTRACIÓ LOCAL
L'alcalde de Banyoles mira de calmar els ànims en la polèmica de l'‘Anna'
Miquel Noguer afirma que no calia concurs perquè aquesta embarcació és la idònia per a l'estany i que els diners es recuperaran cobrant a la concessionària
L'alcalde de Banyoles va voler explicar ahir a la premsa el procés de la compra de la barca Anna per mirar d'eliminar els dubtes i les reticències que han estat generats per les crítiques a aquesta operació que havien expressat dos dels tres partits de l'oposició.
Miquel Noguer, que es va presentar a la roda de premsa amb l'interventor –a més de tres regidors vinculats amb la compra– va assegurar, d'una banda, que la transacció s'està fent amb totes les garanties legals i, d'altra, que el seu cost (150.000 euros, més la posada a punt de l'embarcació, que podria pujar a uns 25.000 euros) no ha de preocupar els banyolins atès que s'anirà amortitzant amb el que pagui l'empresa concessionària del servei.
“Si l'acabem comprant [l'Ajuntament només ha donat una paga i senyal i no serà fins d'aquí a tres mesos que es tancarà l'adquisició] el que no es pot pensar és que es pagarà amb impostos dels ciutadans; la pagaran els viatgers de la barca”, va recalcar. En qualsevol cas –va afegir– aquest preu és sensiblement inferior al que costaria una embarcació similar nova, que està al voltant dels 400.000 euros, segons va dir.
Sense concurs
Respecte a per què s'havia decidit fer una compra directa en lloc de convocar un concurs –aspecte que ha censurat el principal grup de l'oposició, Junts per Banyoles–, Noguer va assegurar que no calia buscar alternatives a l'Anna, ja que, en haver estat construïda expressament per navegar a l'estany era la ideal.
A més d'estar equipada amb un motor elèctric (l'estany és un espai protegit), disposa de tota la documentació legal i tècnica per fer el servei, va manifestar.
Retrets a l'oposició
L'alcalde va afirmar que “algú” ha aprofitat el cas per crear “certa confusió”, en referència a les manifestacions d'ICV i Junts per Banyoles, i va negar que l'operació s'hagués fet “a la babalà”, sinó que abans de donar la paga i senyal l'Ajuntament es va assegurar que el catamarà estigués en perfectes condicions.
Mentre es tanca el tracte de compra, l'Ajuntament anirà enllestint el concurs per la concessió del servei. Noguer va ratificar ahir el que ja va indicar en el ple de la setmana passada: la intenció és que, després de dos estius sense tenir-ne, hi hagi barca turística a l'estany per Sant Joan o a principis de juliol.
LA FRASE
Canvi de nom i d'imatge “per no ferir sensibilitats”
L'Anna va deixar de navegar el juny del 2010, quan el seu patró, Joan Corominas, es va jubilar. Segons ell, l'Ajuntament no li va fer cap oferta per l'embarcació. En canvi, Noguer va assegurar ahir que van refusar comprar-la perquè Corominas en demanava 500.000 euros, una quantitat inassumible per l'Ajuntament. Un any més tard, el patró banyolí la va vendre a un empresari mallorquí i ara aquest finalment la traspassarà a l'Ajuntament. Arran d'aquesta transacció, les relacions entre l'equip de govern i Corominas no són precisament cordials i l'Ajuntament no vol que empitjorin. Noguer va avançar ahir que, “per no ferir sensibilitats” i respectar la nissaga Corominas, la repintaran i “amb tota probabilitat” li canviaran el nom. Aquesta Anna que aviat serà propietat de la ciutat la van botar el 1997, en substitució d'una embarcació del mateix nom que s'havia estrenat el 1972. La família Corominas ha estat vinculada a la navegació al llac banyolí des de final del segle XIX, quan Joan Corominas Palau –besavi del darrer patró– va transportar els primers estiuejants.